Unconfigured Ad

Collapse

Cap 232EP fra Elefun

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -GAS-
    • Jun 2007
    • 1323

Cap 232EP fra Elefun

Hei, spør her for jeg vet ikke hva jeg skal putte inn i denne av motor/esc

Dette flyet http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=15

Jeg vil ha skikkelig krutt i tønna...

Forslag tas i mot med stor takk

Edit: Jeg har liggende en Axi 2208/34 Blir for sløvt det...eller?
    Last edited by -GAS-; 23-06-07, 12:05.
    Christen
    http://jetsofnorway.com/
  • tomasjo
    • Sep 2005
    • 573

kanskje en AXI 2808/24 ville gjort jobben. Har selv hatt denne motoren i flere fly. Tror den vil være veldig passende dersom du ønsker litt guffe
    -----------------------------------------------
    Tomas
    Trondheim modellflyklubb
    www.heltpropell.com

Comment

• strobe
      • Feb 2007
      • 4

Jeg kjører dette flyet med en hyperion Z2213-24 og 20 amp ESC. Mer en nok power for denne fuglen.. hovrer på 60-70% throttle..

Comment

• -GAS-
        • Jun 2007
        • 1323

Takk da blir det nok noe av det samme jeg velger.
        Christen

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Har i lengre tid ønsket meg skikkelig overmotorisert fly i 6-700grams klassen, og da med en axi 2808... Ingen ting som slår å hovre på under halv gass!
          2808'n er også anvendelig i andre lignende fly selv om vekta skulle passere 700g. Om cap'n ikke blir for tung med 2808 vet jeg hva jeg ville valgt Hvis du ikke får den til å fly med 2808 christen så kjøper jeg den av deg jeg
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• -GAS-
            • Jun 2007
            • 1323

Ja det gjør du vel du....luringen 2808-?? mangler det ikke to tall her, og nå må jeg spørre... det er de tallene som bestemmer torq/turtall? Hovring under halv gass er ikke å fornekte men jeg må jo vite litt mer da Espen.... propell? esc? 15 eller 20C batt osv.osv Jeg er helt grønn på detta elektro greiene, men gøy er det lell....
            Christen

Comment

• tomasjo
              • Sep 2005
              • 573

2808/24 med APC 10x5 propell burde funke. Tror motoren trekker da rundt 25A. Det er viktig at du skaffer skikkelige batterier som klarer å levere dette, og vel så det. Passende pakke kan være 1500-1800mAh, og da bør du ha batterier med 20-30C for at det skal holde i lengden. Pass på at spenningen på batterien holder seg alltid over 3,1V pr. celle. Tommelfingerregelen er at man aldri skal tappe batteriene med mer enn 80%. Dette blir bare lekkert

Glemte å si at motoren trekker ca. 1,3 kg med dette oppsettet.
              Tomas
              Trondheim modellflyklubb
              www.heltpropell.com

Comment

• -GAS-
                • Jun 2007
                • 1323

Originally posted by tomasjo
                2808/24 med APC 10x5 propell burde funke. Tror motoren trekker da rundt 25A. Det er viktig at du skaffer skikkelige batterier som klarer å levere dette, og vel så det. Passende pakke kan være 1500-1800mAh, og da bør du ha batterier med 20-30C for at det skal holde i lengden. Pass på at spenningen på batterien holder seg alltid over 3,1V pr. celle. Tommelfingerregelen er at man aldri skal tappe batteriene med mer enn 80%. Dette blir bare lekkert

Glemte å si at motoren trekker ca. 1,3 kg med dette oppsettet.
                Se her ja nå snakker vi krutt... men hva med vekten? 1800 pakke høres tungt ut til flyet. Pose å sekk får jeg jo ikke, hva sier dere?
                Christen

Comment

• tomasjo
                  • Sep 2005
                  • 573

jeg tror du klarer deg fint med en 1500 pakke, men da må den som sagt være av god kvalitet for å kunne levere 25A. Tror at du flyr meste parten av tiden på halv gass med dette oppsettet.
                  Tomas
                  Trondheim modellflyklubb
                  www.heltpropell.com

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Link til axien:

Hyperionmotorene kjenner jeg ikke til. Det står forøvrig propell anbefalinger på den siden jeg linket til.

Om du sjekker kv (rpm pr. volt) på 2808/16 og 20 så ser du at den er høyere enn på 24'n. Slik sett passer nok 24'n best til hovring å slik siden du kan stappe på den en større propell. Kv på over 1100 gir uansett en fleksibel motor. Nok turtall til å få opp farta selv med propeller med lite pitch.

Jeg fløy med +\- 1500mah (3 celler) på mini funtanan og da hadde jeg rundt 10min flytid avhengig av propell og stikkeaktivitet.
                    Kjøp ei 20C pakke av nyere dato, det burde holde, evnt sjekk technoflight for FP EVO 25 pakker (ref. tråd for ikke lenge siden om for mye mah osv..... ). Bedre batteri = bedre effekt pga. lavere drop i spenningen under belastning.

Merk at axien veier en del. Ikke sikkert det er den beste motoren for det flyet men om du sjekker f.eks alle flitonmodellene i den størrelsen så passer den motoren fint Det er vel også en PA Katana Mini på rundt meteren som sikkert vil trives med den motoren og ei 2000mah pakke.

Tror jeg i alle tilfelle ville kjøpt en 30A regulator. Den veier ikke veldig mye mer enn noe mindre samtidig har du til senere prosjekter.
                    Last edited by esmel; 02-07-07, 10:24.
                    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• -GAS-
                      • Jun 2007
                      • 1323

Takk skal dere ha da er det bare å shøpe fly og shøpe utstyr.
                      Christen

Comment

Working...