Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Var og fløy en ny "vinge" i helgen, men på andre turen så forsvant Gûnter propellen i luften så jeg har et behov for å få tak i nye pusher propeller.
Har surfet på Norske nettbutikker men finner ikke at noen har propeller i størrelsen 5 x 4 eventuelt 6 x 4.
www.smallsize.no har 5x3 och 6x4 propellrar till F27 Stryker, som också är en pusher. De har butiker på Lilletorget, bak slottet och på Strömmen.
Men en propeller är en propeller. Ska den pushe så vänder man bara på den, så du kan säkert välja en ur APC:s sortiment. Smallsize säljer dessa också.
Jeg har brukt vanlige APC-E propeller som pusher.. funker bra det. Snur den bare så den står samme vei i forhold til fartsretningen som om den var montert fremme.
Ved mindre motoren må gå den ene eller andre veien, slik som med forbrenningsmotorer, så er det bare å montere på en vanlig propell andre veien. Enkelte børstemotorer er timet for å gå i revers for å takle vanlige propeller, og jeg vil vel tro at det er tilfelle for din motor også.
Takk for svar! Fikk tak i pusher prop på Mikronor i dag, 7 x 4 og klaringen til vingen er på ca 3 mm. Testet den nå og det kommer til å bli bra futt med 3 cells lipo på en 480 motor.
Jeg har dårlig erfaring med å snu en vanlig propell, gir ikke helt den samme effekten synes jeg.
Skal bli spennende å prøve, den greide 10 sek/m vind på søndag med 5 x 4 propp selv om den nesten sto stille i luften.
Om du har en børsteløs motor, er det bare å bytte om på to av de tre ledningene mellom ESC og motor (spiller ingen rolle hvilke to). Da går motoren andre vei, og du monterer bare på en tractor (vanlig, ikke pusher) propell. Effekten blir akkurat lik.....ikke noe effekttap! Husk bare å montere den riktig vei, som en skrev tidligere. Dvs på samme måte som om den ble montert foran flyet.
Takk for hjelpen. Det er en børstemotor - 480. Og har på andre modeller kjørt både børste og børsteløse motorer med "reverse" gang og propellen stilt riktig vei. Har også "turbo" motor med timet reverse gange liggendes hvis jeg skulle ha behov.
Spørsmålet var hvem som solgte pusher prop og har fått tak i det i dag og har også fått et hint om at Griffin fører Gûnter propeller så det skulle det meste være i boks.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment