Unconfigured Ad

Collapse

ESC problemer på T-rex 450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hunter123
    • Dec 2006
    • 18

ESC problemer på T-rex 450

Jeg fløy en liten tur, så landa jeg for å gjøre noen innstillinger på Gyroen og tok derfor å kobla ut batteriet fra ESC (Align BL35G). Da jeg skulle koble til batteriet igjen var motor`n helt død. Swash og hale servoer virker, men ingen lyder fra motorn. Har testet med flere forskjellig batterier. Hva kan være galt?
    Christer F.

- Raptor 30 v2
    - T-rex 500CF
    - T-rex 450SE
    - Zap 400 v2
    - Bad boy v2
    - Futaba 9C FASST TM-7
  • geirgr
    • Jan 2007
    • 417

Er det ikke bare loddingen på kablene mellom ESC og motor som er dårlig?
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

Comment

• Mathias
      • Feb 2007
      • 1122

Jepp, høres nesten sånn ut.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Hunter123
        • Dec 2006
        • 18

Jeg har gått over ledningene fra ESC til motor og til og med lodda på nye kontakter for å se om det hjalp. På det første forsøket jeg satt i batteriet fikk jeg kontakt og den gikk mellom det som var programmert, men tonene var mye lavere enn vanlig. Tok batteriet av og på for å se om det fortsatt virket, men ikke noe respons fra motorn.
        Har prøvd diverse forsøk, men ikke fått motorn til å virke, har bytta kontakter fra batteri til ESC også uten noe hell.
        Skjønner ikke helt om det er ESC eller motorn det er noe feil med.
        Last edited by Hunter123; 02-07-07, 19:03.
        Christer F.

- Raptor 30 v2
        - T-rex 500CF
        - T-rex 450SE
        - Zap 400 v2
        - Bad boy v2
        - Futaba 9C FASST TM-7

Comment

• retlaw
          • Jan 2007
          • 896

Hvis tonene var anleders har du omporgramert den. Sjekk manualen.. Min trex ESC tokk kvelden rimelig fort..
          Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Lavere eller høyere toner har absolutt ingenting med programmering å gjøre.
            Det er motoren som lager lyd og ikke escen.
            Tonenes styrke varierer en del med hvordan motoren står og hvor fritt den kan bevege seg en aning. En omprogrammering vil ikke gjøre at den escen ikke funker.

Men....du skal ha 3 sett med toner.
            1.sett sier at strømmen er koblet til
            2. sett sier at escen har kontakt med radioen. (siden servoer etc virker antar jeg du får disse 2, dvs becen er i funksjon)
            Det 3.e er avspillingen av escens innstillinger (som bør være f.eks. 1,2,2,2 for no brake, mid timing, mid protection og soft heli)

Disse spilles bare om Throttle stikka er helt i bunn. Om du f.eks. har en Futaba radio, bruker thr hold og denne står på +5%, og du på forhånd har kalibrert escen så vil den ikke armere, dvs gjøre seg klar til å kjøre motoren og ergo funker bec/servoer men ikke motoren før du tar stikka i bunn og får innstillingstonene.

Får du alle toner, eller bare de 2 første trudeluttene ?

Comment

• Hunter123
              • Dec 2006
              • 18

Jeg lodda på nye kontakter fra ESC til Batteriet, og da funka det.
              Da jeg satt alt inn i "fuglen" igjen var den helt død igjen. Den spillte alle tonene når den først fikk kontakt, har sjekka og målt at det ikke er noe brudd i noen ledninger uten hell.
              Så nå gadd jeg ikke mer, så jeg bestillte ny. Tenkte jeg skulle teste denne:

Hva tror dere om den?
              Last edited by Hunter123; 04-07-07, 19:08.
              Christer F.

- Raptor 30 v2
              - T-rex 500CF
              - T-rex 450SE
              - Zap 400 v2
              - Bad boy v2
              - Futaba 9C FASST TM-7

Comment

• strutings
                • Oct 2006
                • 442

Originally posted by Hunter123
                Jeg lodda på nye kontakter fra ESC til Batteriet, og da funka det.
                Men da jeg skulle sette alt inn i "fuglen" igjen var den helt død igjen. Den spillte alle tonene når den først fikk kontakt, har sjekka og målt at det ikke er noe brudd i noen ledninger uten hell.
                Så nå gadd jeg ikke mer, så jeg bestillte ny. Tenkte jeg skulle teste denne:

Hva tror dere om den?

Den er sikkert bedre enn Align sin ivertfall. Jeg bruker selv denne: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=195
                -=-Trondheim Mfk-=-
                * Raptor 50 Titan (SE)
                * T-Rex 450SE
                * E-Sky CP2 (Solgt)
                * Vortex
                * E-Starter
                * Slow Stick
                * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Den er sikkert bra, med lipoalarm, lurt. Skal du sende meg den som ikke virker så skal jeg sjekke den ?

Comment

Working...