Unconfigured Ad

Collapse

Ny motor & fartsregulator?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elektrostig
    • Apr 2007
    • 29

Ny motor & fartsregulator?

Hei
    jeg har et Wingdragon sportster ( http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...tegoriID=10000 ) som originalt har en 30 A fartsregulator. På elefun selger de en 50A fartsregulator som skal passe til dette flyet. Vil dette ha noe å si for flyet? Jeg tenkte også på å kanskje få en liten børsteløs motor og 3c lipo-batteri. Hvilken motor å fartsregulator å evt annet utstyr trenger jeg til det? Jeg er noe nybegynner når det gjelder å mekke på fly, men jeg har flydd en del.
  • primera
    • Feb 2006
    • 100

modifisering

hei
    jeg har kost meg masse med modifiseringer av dette flyet
    Økning av regulator for standardoppsettet slik du nevner har ingen hensikt dersom jeg har forstått spørsmålet ditt rett.

Børsteløs og lipo er veien å gå
    Du kan også komme et stykke ved å sette inn en bedre børstemotor av samme kategori som den du har - 480 ?
    Graupner har noen ekstra gode tror jeg

Overgang til lipo og børsteløs fører med seg endel nye utfordringer (og kostnader) Du må ikke minst løse ballanseproblemer. Uten riktig ballanse flyr ikke flyet.

Jeg har en modifisert variant som flyr svært godt med inrunner børsteløs osv.
    Det har medført drastiske ombygginger.

Det er mye å si om dette. Jeg kommer gjerne tilbake med mer dersom du bestemmer deg litt for hva du vil gjøre.

Det er uansett viktig å beskytte propell og motor i krasj. Krasj er en del av livet som begynnenede modellflyger. Fordelen med WDSportster o.l. er definitift at det tåles utrolig mye av slikt. Det er vingen som får det mest. Haleflatene er også svakt festet og gir endel utfordringer.