Har kjøpt en brukt Art-Tech Edge 540 T, har flikket på, limt og skrudd fast løse ting og vil ut å prøve imorgen.
Jeg er grønn på børsteløse oppsett og har bladd et par dager på nettet om denne modellen; mye variert - kan man trygt si- om mottagelsen til Art-Tech
I alle fall ble jeg beroliget av forrige eier som har fløyet den problemfritt en god stund. Det er orginal kombo som står i flyet dvs.: 1000kv motor http://image.rcuniverse.com/forum/up...84/Ki18174.pdf
11.1v; 1800mAh LiPo http://www.art-tech.cn/english/Artic...?ArticleID=116
18 A ESC http://www.art-tech.cn/english/Artic...?ArticleID=121
Det er ingen merker på Lipo og ESC på det som står i flyet; men både mål og utseende stemmer. Ser ellers på nettet at A-Ts Edge nå blir levert med en 850kv motor og 1300mAh LiPo ( http://www.art-tech.cn/english/Artic...?ArticleID=126 )- på mitt fly er motoren (blå av farge) merket med 1000kv, så jeg regner med at det stemmer.
Jeg har ikke klart å oppdrive instruksjoner på esc'en og vil gjerne vite hvordan denne fungerer; jeg forstår av manualen-på nett- at esc'en har lav-spennings varsel, men det står ingenting om hvordan dette varslet arter seg. Har lest at andre esc'er gir høylydte pip når spenningen dropper til et gitt niovå; hvordan er det på art-tech'ens tro?
ESC'en gir fra seg lyder når jeg plugger i lipoen (som også er rx-strømkilde).
den gir først et dobbeltpip, og noen sekunder etter 5 pip i rekkefølge. hva dette betyr har jeg ingen anelse om, men vil gjerne vite; leser at andre ESC'er lar seg programmere ved å kjøre gas-stikken i bunn etter første pip (!!?? Jeg må ha stikken i bunn når jeg plugger inn batteriet, da det ikke er noen av/på bryter mellom esc og motor: er dermed redd for at jeg programmerer (til hva da!!?? hver gang jeg setter inn batteriet....!!??)
Oppklaringer tas imot med stor takk!!
forøvrig er det en artig ting at art-tech sine noter om motoren (i pdf-linken øverst) anbefaler 10x6 til sin 1000kv motor, mens settet jeg har er levert med 10x4,3; noen som har erfaring med optimal prop-oppsett på denne 1000kv motoren?
Flamingooo
-ikke kun seil lenger...
Jeg er grønn på børsteløse oppsett og har bladd et par dager på nettet om denne modellen; mye variert - kan man trygt si- om mottagelsen til Art-Tech

I alle fall ble jeg beroliget av forrige eier som har fløyet den problemfritt en god stund. Det er orginal kombo som står i flyet dvs.: 1000kv motor http://image.rcuniverse.com/forum/up...84/Ki18174.pdf
11.1v; 1800mAh LiPo http://www.art-tech.cn/english/Artic...?ArticleID=116
18 A ESC http://www.art-tech.cn/english/Artic...?ArticleID=121
Det er ingen merker på Lipo og ESC på det som står i flyet; men både mål og utseende stemmer. Ser ellers på nettet at A-Ts Edge nå blir levert med en 850kv motor og 1300mAh LiPo ( http://www.art-tech.cn/english/Artic...?ArticleID=126 )- på mitt fly er motoren (blå av farge) merket med 1000kv, så jeg regner med at det stemmer.
Jeg har ikke klart å oppdrive instruksjoner på esc'en og vil gjerne vite hvordan denne fungerer; jeg forstår av manualen-på nett- at esc'en har lav-spennings varsel, men det står ingenting om hvordan dette varslet arter seg. Har lest at andre esc'er gir høylydte pip når spenningen dropper til et gitt niovå; hvordan er det på art-tech'ens tro?
ESC'en gir fra seg lyder når jeg plugger i lipoen (som også er rx-strømkilde).
den gir først et dobbeltpip, og noen sekunder etter 5 pip i rekkefølge. hva dette betyr har jeg ingen anelse om, men vil gjerne vite; leser at andre ESC'er lar seg programmere ved å kjøre gas-stikken i bunn etter første pip (!!?? Jeg må ha stikken i bunn når jeg plugger inn batteriet, da det ikke er noen av/på bryter mellom esc og motor: er dermed redd for at jeg programmerer (til hva da!!?? hver gang jeg setter inn batteriet....!!??)
Oppklaringer tas imot med stor takk!!
forøvrig er det en artig ting at art-tech sine noter om motoren (i pdf-linken øverst) anbefaler 10x6 til sin 1000kv motor, mens settet jeg har er levert med 10x4,3; noen som har erfaring med optimal prop-oppsett på denne 1000kv motoren?
Flamingooo
-ikke kun seil lenger...
Comment