Unconfigured Ad

Collapse

Valg av fartsregulator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Java
    • Jun 2004
    • 168

Valg av fartsregulator

Hei igjen. Jeg har denne motoren http://www.brapris.no/index.php?main...roducts_id=330

Jeg mangler en fartsregulator til denne og lurer på hva jeg kan bruke? En rimelig regulator som skal kjøres på 3S lipo. Jeg har ikke snuttern peiling på elektriske motor oppsett.
    Last edited by Java; 03-10-07, 18:13.
  • william123
    • May 2005
    • 2330

En regulator fra 15A og oppover passer fint. Denne Har jeg selv god erfaring med:

Spør hvis det er noe mer
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Java
      • Jun 2004
      • 168

så det er det samma hvor stor en regulator er , bare den er over 15 A i dette tilfellet?

takk for hjelpen

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

Ja, men det er jo lite vits i å kjøpe en 80A regulator til en motor som trekker ca 15A Husk at den må være for børsteløse motorer
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Java
          • Jun 2004
          • 168

Mens vi er inne på børsteløse motorer og detta. Hvordan vet man hvor stor motor man skal bruke, hvis man bygger egne modeller? takker for all svar

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Du skal velge et setup som gir en viss effekt pr. kilo modell, enkelt og greit.
            Generelt:
            - 150Watt/kilo for å fly en trainer.
            - Minst 200Watt/kilo for å fly acro.
            - Minst 300Watt/kilo for å fly 3D, gjerne litt mer effekt enn dette også.

Så for en 2-kilos acromodell må du ha et setup på minst 400 Watt. På 3S LiPo må du altså belaste batteriet med 38-40A på full gass...

I tillegg skal du ha et fornuftig turtall i forhold til bruken. Her må du sjekke kV-tallet på motorene...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...