Unconfigured Ad

Collapse

art tech 480 motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegan
    • Oct 2007
    • 6

art tech 480 motor

Hei

Er ny i game å har kjøpt en wingdragon sportster, lurer på om det er vanlig at motoren går ujevnt. dvs høres ut som den får ujevn gas i like intervaler, disse blir raskere jo mer gas.
    Itillegg er det en høy lys konstant tone fra flye, normalt?

Har krasja å knust flye flere ganger, tror rekorden i lufta er 10 sec ellernoe, er umulig å stabilisere flyet noen lunde normalt uten full throttle. å da går det jo javli fort.
    noen tips?
  • Andreas vd
    • Mar 2007
    • 25

Hei

Har selv en Wing dragon nasa etc. som er broder'n til sportester ( det er samme fly kun litt forskellig utsenne:-p ), min piper og men det er kun på lav throttle. Har ikke opplevd denne ujevnheten i motoren, men tenker meg at det kan være noen forstyrelser mellom sender og mottaker eventuelt at mottaker ligger veldig nære fartsregulatoren? eller at anteneledningen ikke henger god nok bak flyet eller noe sånt... er nybegynner jeg og:-p

Ambefaler og kaste flye i luften, og at man kaster med full throttle og bruker litt høyderor for å få den opp:-p er ikke noe idielt fly og starte fra bakken med...

Lykke til:-p
    Og Velkommen inn i game!
    Last edited by Andreas vd; 15-10-07, 16:20.
    Mvh Andreas

Comment

• Vegan
      • Oct 2007
      • 6

Hei Andreas

takker for svar

skal prøve igjen i morgen, når fugeskummet er herda osv:P

Comment

• froh
        • Oct 2007
        • 10

Kjøpte same fly for ein månad sidan, min motor byrja å fuske etter ei stund og, til slut døyde den (10-15 turar). Demonterte skiten, og kommutatoren var brent. Kommutatoren er messingkontaktene på ankeret inni motoren. Eg burde ha kjørt motoren inn, slik at børstane vart slitne til så det vert betre kontakt. Gnistinga fra børstene forstyrra tilsynelatande radioen, slik at rekkevidda vart dramatisk redusert. Gutungen kjøpte eit wingdragon II 3kanals. Me køyrde inn motoren på det, så der har det ikkje vore noko problem.
        masse info om WD her:

Eg og krasja flyet dei tre fyrste turane. Finn ein større plass å fly, kast flyet uten throttle for å sjå om det går beint, kast flyet med full gass, og gje lit høgderor. La det stige til du har det minst 50 meter oppe. Bruk SMÅ utslag på stikkene, spesielt balanseror. Bruk lit høgderor i svingane. Gjer deg kjent med kordan flyet oppfører seg i stall, og øv på å fly sakte. Land ved å gli utan motor.

Comment

Working...