Unconfigured Ad

Collapse

kv3500 og propell ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • primera
    • Feb 2006
    • 100

kv3500 og propell ?

Ja, her er for det første tekstreklame. Skitt au. Jeg har siklet lenge på en rask outrunner av høy kvalitet til erstatning for mine inrunnere som blir relativt tunge. Jeg liker små propeller,høyt turtall og stor fart. Er det i handlen propeller som kan utnytte denne motoren ? Forslag ? Jeg har f.eks en Gaupner Cam 4.7x 4.7. Det blir for stor stigning antar jeg. 4x3 og 5x4 finnes. Det kan man se her : http://www.hobby-lobby.com/elecprop.htm

Får jeg utnyttet en slik motor uten å bruke vifteaggregat ? Den vil bl.a. bli brukt i en pusher modell med to halebommer bygget på restene av en krasja wing dragon ving. Den er laget ganske krasjfri med beskyttet propell og støtdempende og justerbar front i lengderetn. Flyklar rundt 350 g pluss avhengig av batteri. Kan legge ved bilde neste gang.

Bare så det er sagt, de små propellene til GWS f.eks ep 4540 er alt for svake. Hva kan de egentlig brukes til ?? De tåler jo ingen form for belastning ?

mh
    primera
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

har ikke noe propell alternativ til deg,men eit spørsmål vil du ikke få en veldig kort flytid med en motor med så høy kv og propell.Skjønner att man ikke nødvendigvis trenger å fly med full gass hele tiden,men da blir vel litt av poenget borte med eit slikt motorvalg
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

Comment

• primera
      • Feb 2006
      • 100

flytid

Inrunner m kv 2700m og 6X 5.5 propell som drar oppunder 30 A går så det suser med bra flytid. Håpet er å gå ned i vekt og i alle fall beholde farten.Jeg ser at disse Align motorene fås med noe lavere kv også. Egentlig er den kombinasjonen jeg har nå bra, men jeg tenkte å prøve om det gikk an å gå ned i vekt. Nevnte inrunner nærmer seg 100g, mens Align motoren er veier ned mot det halve. Sannsynligvis er den mer driftsøkonomisk også.Sp.m. er hva det økede turtallet medfører av behov for propell m mindre stigning og evt diameter. Det er nå forsåvidt bare å prøve seg fram.
      mvh Primera

Comment

Working...