Unconfigured Ad

Collapse

måling med tangampere meter ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

måling med tangampere meter ?

Kjøpte meg ett tangampere meter i går for å kunne måle større strømtrekk. prøvde det på en edf som skal være på groft regnet 500w. med 4s lipo. det skulle gi en strøm på rund 38A. Men da jeg prøvde å måle så viste den bare 6-7A på full gass. er det fordi det er edf at den ikke trekker noe serlig strøm når flyet står rolig eller gjør jeg feil når jeg måler. satte den på måling av likestrøm og klypa over ene ledningen fra batteriet.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • Ferry
    • Feb 2007
    • 456

Originally posted by tyor
    Kjøpte meg ett tangampere meter i går for å kunne måle større strømtrekk. prøvde det på en edf som skal være på groft regnet 500w. med 4s lipo. det skulle gi en strøm på rund 38A. Men da jeg prøvde å måle så viste den bare 6-7A på full gass. er det fordi det er edf at den ikke trekker noe serlig strøm når flyet står rolig eller gjør jeg feil når jeg måler. satte den på måling av likestrøm og klypa over ene ledningen fra batteriet.
    Framgangsmåten høres riktig ut den. Multimeteret på DC spenningsmåling. Kan det være at du kløp ledningen med klypa? Ledningen du måler på skal gå fritt inne i "tanga", og kjeftene på tanga må være helt lukket. Hva slags multimeter og tangamperemeter har du?
    Tok en kjapp test her med Fluke 117 multimeter og LEM PR 200 tangamperemeter. Det er alfa og omega at kjeftene er skikkelig lukket.

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

hahaha selvfølgelig. hvor dum går det an og bli. jeg kløyp fast ledningen i tanga. Prøvde så vidt og da fikk jeg andre verdier ja. Takker for kjapt svar
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

Working...