Unconfigured Ad

Collapse

Trøbbel med E-flite, 25 amp pro brushless ESC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Trøbbel med E-flite, 25 amp pro brushless ESC

Da jeg greide å tryne Mini Ultra Sticken i isen på søndag og smadret flyet og den gamle 20 amp ESC fra E-flite bevilget jeg meg en julegave i går. Mini Funtana med 450 outrunner og E-flite, 25 amp pro brushless ESC.

Uten propell så gikk motoren kjempebra, men så fort jeg satte på propell så begynte den å hakke - omtrent som om noe kom i klem eller hadde kilt seg. Den eneste propellen som gikk bra var en 8x4 men alt som var større ga problemer. Prøvde å fore ut i tilfelle det var forliten åpning til roterende bakdel men ingenting hjalp. Heldigvis hadde jeg en gammel Castle Creation 25 amp regulator som ble påloddet riktige motor og batterikontakter og vips så gikk motoren som en klokke.

Fikk en tur ved Ikea i dag - siden mesteparten av dagen gikk med til å prøve å løse ESC problemet.

Det jeg lurer på er om noen har ett vettug forslag til hva som kan være feil og eventuelt hvordan man løser det!

Har allerede montert på ski - da det har snødd i dag og er klar for flyging i morgen.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

Mest sannsynlig er det bare liv i to av ledningene ut av esc'en din.
    Da blir den hakkete.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

På noen motorer er den lakkisolerte kobbertråden som du ser brukt rundt viklingene inne i motoren den samme som brukes som tilkoblingsledninger (hver av de tre ledningene til motoren består flere av disse kobbertrådene som er tvunnet sammen). Hvis dette er tilfelle på motoren din og en av disse kobbertrådene er røket av vil motoren "hakke"
      Tenkte kanskje dette kunne ha skjedde hvis motoren du bruker nå er den samme som gikk i isen.

Har også hatt motorer som har vært "ruskete" i oppstarten hvis timingen på ESC'en er satt opp feil.

Vet ikke om dette hjelper, men du får i alle tilfeller ha en fortsatt god jul og godt nyttår

Comment

Working...