Etter en stygg lipobrann er min axi outrunner dekket av en ekkel feit sot.( motoren satt i et fly av kanalplast) rx og regulator er brent til det ugjenkjennelige, men jeg tror ikke motoren ble utsatt for så mye varme. problemet er at all røyken fra den brente plasten passerte motoren, fronten av flyet fungerte som en pipe... Noen ideer om hvordan jeg kan få fjernet skiten uten å drepe motoren?
Unconfigured Ad
Collapse
Rensing\vask av outrunner..tips?
Collapse
X
-
Rensing\vask av outrunner..tips?
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkTags: None -
Aller best er Teknisk Alkohol om du får tak i...Mulig du kjenner noen på et sykehus,
laboratorium eller lignende. Nesbest, men fullt brukbart er Rødsprit...Som du kanskje
allerede har...Fordamper rimelig hurtig, men det skader ikke og hjelpe på litt med en
vanlig hårføner...Den avgir ikke så mye varme at det skulle skade viklinger m.v.
Mvh Einar - huuujss-kerr da jej vasjket TV forj sjøv...Skååhål! -
Billig og bra, bruker denne elektronikkrensen til det meste av rensing, kjøp en trykkluftspray samtidig - meget effektivt til å blåse rent hulrom osv.Last edited by Quadrocopter; 24-01-08, 18:54.Comment
-
Ledningene inn til motoren er ikke brent, og torpedoveggen var rimelig intakt, den hadde løsnet fra flyet og i den åpningen har røyken spydd ut. Inni flyet har varmeutviklingen vært ganske ekstrem. Der er det meste borte.Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Poff! ops ... 110Comment
-
Må uansett bygge et nytt fly, så jeg rekker vel å la spriten fordampe tenker jeg.Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Torstein:
Hårføner eller andre elektriske apparater er en glimrende ide sammen med brennbare materialer som sprit hvis du liker brann og moro!
Poff! ops ... 110
Noen ser problemer, andre ser løsninger...Comment
-
nå snakker vi!Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
Gjør det enkelt:
Den første indikasjonen på at motoren har stått midt i flammekasteren kan oppdages ved å sjekke silikon isolasjonen på kablene ut i fra motoren. Selv om silikonen tåler høy varme vil du kunne se på den at det har vært varm - ser den ut som bra stekt bacon så er det fare for at det har vært brukbart varmt i / rundt motoren også.
Vis dette ikke er tilfelle, sjekk at motoren er enkel å dreie rundt.
Er den enkel å dreie så tar du en fille med whitesprit og tørker av den verste dritten. Sjekk om lakken på motoren ser "brent" ut.
Hvis lakke ikke har noen misfarge kan du sette opp en testløsning med en mottaker - ESC og motoren. Gi forsiktig gass og se hva som skjer - starter motoren normalt og har et brukbart turtall ved maks på drag så kan du gå gå videre å prøve med noe belastning.
Sett på en propell og start opp - hvis den hakker og går ujevnt nå må du regne med at viklingene har fått en skade og motoren er defekt
Går den normalt og gir "passe" trust så er sansynligheten for at den har overlevd stor!
Nå kan du - hvis du har lyst - begynne å demontere motoren, ta frem tannbørste og rensemiddel og gi den en kosmetisk forfriskning - eller bare dusje den med rensemiddel og blåse den renComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment