Unconfigured Ad

Collapse

Eflite 25 Amp Pro Brushless ESC-Blade400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan Kenneth
    • Feb 2008
    • 163

Eflite 25 Amp Pro Brushless ESC-Blade400

Jeg har en Eflite blade 400. Har satt inn en nå ESC i dag. en 25amp pro esc fra eflite. men når jeg flyr med den virker det som om motoren "fusker" innimellom.
    I innstillingen av regulatoren skulle jeg velge om det var en "2 pole" eller en "4 pole or more" motor. er ikke så dreven på børsteløs enda, men en rask telling av spoler endte i 9. og da tenkte jeg at det var en 3pole motor... men det var jo ikke noen innstilling for 3 pole...
    har dette noe med fuskingen å gjøre?
    Noen som har prøv det her?
    Raptor 50
    TT Redline
    Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
    Futaba 611/ BLS251
  • doogledee
    • Jul 2006
    • 452

Hei,
    bøsteløse outrunnere har mange poler som regel. Instillingen for 4 eller fler poler er nok den riktige
    Antall stator armer (spoler) går opp i tre på en børsteløs motor fordi den har tre faser, antall magnet poler mener jeg å huske pleien å være ett partall (2,4,6 etc). og det er som regele på outrunnere flere magnet poler enn det er stator armer mener jeg.
    sidene til gobrushless.com hadde veldig mye info om dette før hvertfall.
    dette kan ha noe med fuskingen å gjøre men det er ikke sikkert. Pass på att batteriet er helt ladet opp og at regulatoren er stilt for soft cut off, soft start, ingen brems og tre cellers lipo (ikke la den står i auto lipo mode).
    bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Leif
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

Comment

• jan Kenneth
      • Feb 2008
      • 163

Originally posted by doogledee
      Hei,
      bøsteløse outrunnere har mange poler som regel. Instillingen for 4 eller fler poler er nok den riktige
      Antall stator armer (spoler) går opp i tre på en børsteløs motor fordi den har tre faser, antall magnet poler mener jeg å huske pleien å være ett partall (2,4,6 etc). og det er som regele på outrunnere flere magnet poler enn det er stator armer mener jeg.
      sidene til gobrushless.com hadde veldig mye info om dette før hvertfall.
      dette kan ha noe med fuskingen å gjøre men det er ikke sikkert. Pass på att batteriet er helt ladet opp og at regulatoren er stilt for soft cut off, soft start, ingen brems og tre cellers lipo (ikke la den står i auto lipo mode).
      bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Leif
      Takker for svaret. fant ut at den skulle stå i 4 eller fler. men feilen var i regulatoren.. fikk en ny en og siden har den gått som en drøm
      Raptor 50
      TT Redline
      Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
      Futaba 611/ BLS251

Comment

Working...