Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Det funker så lenge du ikke drar mer enn 12A konstant over litt tid, jeg kan ikke si noe om når motoren kommer opp i høyere strømtrekk. Det kan skje på 100% throttle, på 85% throttle eller ikke i det hele tatt, men jeg tror ikke du får noe på garantien om den magiske røyken unnslipper om du forteller oppsettet.
Hmm, tror ikke det trengs alikevel
Fant en litt mindre modell som trenger bare 10A. Usikker på om det er børste eller børsteløs, men det hørtes ut som børstemotor...har iallfall en for børsteløs på 12A, og en til børste på 10A hvis jeg ikke husker feil så da trengs det ikke alikvel
hei,
bare for å ha nevnt det... det fungerer ikke å holde seg unna full gass hvis oppsettet trekker mer en det regulator eller motor tåler fordi:
En regulator ender pulser til motoren med strøm. Denne strømmen er maks av det motoren trekker. lengden på tiden pulsen er på i forhold til det den er av anngir hvor fort motoren går rundt, men under strømtrekk går maks strøm inn i motorens viklinger.
Hvis du måler over tid vil du se ett lavere strømtrekk fordi det blir en gjennomsnitts måling av av og på tiden på pulsene.
Noen regulatorer beregner hva som er full gass fra stikke utslaget som de ser rett etter at strømmen er koblet på. Det betyr at hvis du har en slik regulator og ikke beveger stikka mer en til 75% av utslaget så vil regulatoren tro det er maks utslag og justere seg etter det og da er du like langt.
Den eneste sikre måten å passe på at du ikke overbelaster komponentene (enten det er viklingene i motoren eller selve regulatoren) er å bytte til en mindre propell slik som du har gjort.
Bare spør hvis det er noe mer du lurer på,
De fleste ESC'er er designet/spesifisert til å tåle +20% høyere "peek"strømtrekk enn pålydende i en kortere periode.
D.v.s en 12A ESC skal kunne greie en 14-15A i en 15sek periode!
Gå litt ned på propell størrelse som er oppgitt for motoren ved 13A så er du på den sikre siden
Leif,
Så lenge du har en "duticycle" som er mindre en 70-80% så spiller det ingen / liten rolle om motoren trekker 13A - den effektive verdien ESC'en opplever vil ligge innen for spesifikasjonene. (dette kan vi diskutere videre på Ekeberg )
er egentlig enig med deg Frank men det er vel bedre å være på den sikre siden..... det er ikke så stort problem med denne casen, men hvis man har en motor/prop kombo som f.eks trekker 100 A på en motor som tåler 60 A og tror at man kan fly rundt på halv gass for å ikke trekke for mye strøm så ender det nok opp med en ødelagt motor....
YMMV vi tar det på ekeberg
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment