Unconfigured Ad

Collapse

Valg av ESC/Motor/propel til WingDragon Sportster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • movikong
    • Sep 2007
    • 15

Valg av ESC/Motor/propel til WingDragon Sportster

Hei. Jeg har en Art-Tech WingDragon Sportster hvor ESC og motor ikke fungerer skikkelig og tenkte derfor at jeg skulle kjøpe noe fra denne siden:

Kan noen fortelle meg hvilken (om noen) av disse som passer til dette flyet?

Pr. nå bruker jeg et 3s LiPo på 1250 mah. Utelukker ikke å kjøpe større batteri senere.

Takknemlig for alle svar, mvh movikong
  • Guest

#2 Unapproved
    Hei...Wingdragon er et yppelig begynnerfly...Men den er en smule undermotorisert...
    Men når en har fått litt trening om mestrer modellen er det på tide om få litt futt i den.

Jeg kjøpte en 30A esc på e-bay og ett 2200Mah 3cellers lipo og en børsteløs outrunner på ca 2800-3200Kv...Husker ikke helt eksakt...
    Da 3-4 dobbler du speeden på modellen og den blir skikkelig morro igjen...
    Husk bare og få en med aksling som er lik den orginale,slik at du kan bruke orginalpropellen.
    Som et tips er det fordel og lime propellen med CA...Og sett opp esc`en til soft-start.

Jeg forsterket også hovedvinge med tape og en karbonlist på 1x3mm.
    Det kan nevnes at jeg har Nasa-vingen til Wingdragon.

Kan love deg at det blir som et nytt fly,og du får atter en gang timevis med morro med den.
    Lykke til.

V.Lorentsen

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Hei igjen...Glemte og si at jeg tror ikke disse motorene du nevner passer til Wingdragon....Søk på e-bay etter Mystery 3000 Outrunner så finner du...Med og uten esc.

Good luck!!

Comment

• movikong
        • Sep 2007
        • 15

Takk for gode svar! Ebay neste...

mvh movikong

Comment

• ma-eile
          • May 2008
          • 1

hei
          har satt på en ESky 3800KV Brushless Motor + 25A ESC Combo
          med et lipo 2250 mah og en 6x3 propell og den drar avsted som en yet.
          Det er en outrunner så jeg måtte skjære litt av modellen rundt motoren og sette på en lettmetallplate for å stive av litt
          Har kjøpt dette hos RC711.com
          Last edited by ma-eile; 22-05-08, 20:18.

Comment

Working...