Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ødelagt deanskontakt...på en søndag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ødelagt deanskontakt...på en søndag

    Hva er minste forsvarlige gullpluggdiameter på en 3s 3200 lipo som kommer til å trekke det som kan trekkes?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    du klarer deg godt med 3.5mm.Men den deans pluggen din,er det orginal Deans plugg eller en slik billig etterligning.finnes eit utall med billige etterligninger som ikke fungerer i det hele tatt.Men uansett trist å oppleve slikt i en helg,om man ikke har reserve lager da
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Fikk låne reserve!

      Heretter lodder jeg hunn deans, med hann på plass.
      Lært noe i dag også.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Originally posted by bad scientist View Post
        Heretter lodder jeg hunn deans, med hann på plass.
        Lært noe i dag også.
        Det er ikke å anbefale da man kan svekke spennet i fjæren som er på "han" siden.
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Originally posted by jijohans View Post
          Det er ikke å anbefale da man kan svekke spennet i fjæren som er på "han" siden.
          Jeg har en hann til overs, så den på flyet blir ikke brukt til lodding, men det visste jeg ikke, så takk uansett!
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Originally posted by jijohans View Post
            Det er ikke å anbefale da man kan svekke spennet i fjæren som er på "han" siden.
            Det der er en uttalelse man ser regelmessig, men jeg får den ikke helt til å henge på greip. Om det skal stemme så må man jo varme opp så mye at strukturen i metallet endres og jeg ser ikke helt hvordan det skal gå til før plasten smelter eller hvorfor det skal bli noe varmere om de sitter sammen enn om man bare lodder en hann.....men det er nå bare en liten refleksjon. Har gjort begge deler uten å merke noen forskjell.

            Comment


            • #7
              I bruksanvisningen til Deans står det at man ikke skal lodde mens de henger sammen. Poenget med å henge de sammen er jo å kjøle de ned fortere, men man er dårlig til å lodde eller har for dårlig utstyr hvis det er et problem.

              Comment


              • #8
                Jeg tror vel de aller fleste av oss lodder betydelige flere Deans hunnkontakter enn hannkontakter.
                Da er det bare å avsette en hannkontakt til loddeformål.

                Stein

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tintin View Post
                  Det der er en uttalelse man ser regelmessig, men jeg får den ikke helt til å henge på greip. Om det skal stemme så må man jo varme opp så mye at strukturen i metallet endres og jeg ser ikke helt hvordan det skal gå til før plasten smelter eller hvorfor det skal bli noe varmere om de sitter sammen enn om man bare lodder en hann.....men det er nå bare en liten refleksjon. Har gjort begge deler uten å merke noen forskjell.
                  Er nok av feil/missinfo rundt om på div. forum, derfor prøver iallefall jeg å forholde meg til levrandør/produsent sine anbefalinger...Trenger ikke finne opp hjule på nytt...
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jijohans View Post
                    Er nok av feil/missinfo rundt om på div. forum, derfor prøver iallefall jeg å forholde meg til levrandør/produsent sine anbefalinger...Trenger ikke finne opp hjule på nytt...
                    Uansett... jeg fikk ordnet kontakten, og fikk jomfruturen med den gamle seileren din, og jeg er knallfornøyd!!! Hvis dette er en softliner, så lurer jeg på hva i helsike dere bruker hotlinerne til..Nok en gang..takk for en fin handel.
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bad scientist View Post
                      Uansett... jeg fikk ordnet kontakten, og fikk jomfruturen med den gamle seileren din, og jeg er knallfornøyd!!! Hvis dette er en softliner, så lurer jeg på hva i helsike dere bruker hotlinerne til..Nok en gang..takk for en fin handel.
                      Bra at du ble fornøyd.. Mye vil ha mer..
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment

                      Working...
                      X