Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløs og medfølgende "ring"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløs og medfølgende "ring"

    Har en ganske stor børsteløs motor som jeg har hatt litt trøbbel med. Det følger med en ring som jeg ikke får helt på plass hva skal brukes til. Kan noen forklare meg hva denne er til. Se vedlagte bilde.... Takker på forhånd for svar!
    Attached Files
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Den skal vel sitte på akslingen inntil lageret for å holde akslingen på plass. Det er kun relevant om du snur motoren og bruker prop adapter på forsiden av selve klokka/rotoren.
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      Ringen

      Originally posted by flarssen View Post
      Den skal vel sitte på akslingen inntil lageret for å holde akslingen på plass. Det er kun relevant om du snur motoren og bruker prop adapter på forsiden av selve klokka/rotoren.
      OK. Trodde det var slik. Men det sitter jo allerede en låsering der. I tillegg er hullet i festet du ser på bildet for lite, så ringen går ikke nedi. Jeg skal gjøre som du beskriver: snu motoren og montere prop adapter på forsiden av klokka. Det jeg har hatt problemer med er at lageret i statoren ser ut til å "kile" seg fast. Dette er en motor som skal dra en 19/12 propell med 6S Lipo pakke. Er ringen der for å motvirke "thrust" når man snur motoren?
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Originally posted by _wizard_ View Post
        Er ringen der for å motvirke "thrust" når man snur motoren?
        Regner med det, men om det allerede sitter en e-clips der kan ringen umulig være nødvendig.
        Fred Larssen

        Comment

        Working...
        X