Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy Sentilon 100 HV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turnigy Sentilon 100 HV

    Har en ESC som ovenfor med 12 celler LiPO Pylyquest (2 x 6000 Mah)
    Brukte programmeringskortet for innstillinger, men når jeg slår på så sier den bare en uendelig rekke bip-bip...
    Har målt spenninga til 50,3V (og polaritet ok)

    Noen kloke hoder som har peiling på hva det er?
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Bare et skudd i mørket:
    Noen av Turnigyene jeg har armerer hvis jeg har ca. 1/4 gass når jeg kobler til og så drar gassen ned til absolutt null. Etter det kommer det et antall pip som er lik antall celler og sakene er klare til å gi på. Det merkelige er at dem ikke vil armere hvis jeg har null gass når jeg kobler til...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Fyker ut i garasjen og prøver!
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #4
        Vel, det var en liten forandring, men straks stikka kommer helt ned på tomgang, så er det der igjen.
        Når jeg da tar stikka litt opp, så er det ingen forandring,- altså fortsatt konstant biping..
        Hmm..
        Den er brukt på 10 celler før.
        Last edited by Soarer; 01-08-08, 18:15.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #5
          Koble til med stikka på "full gass".
          Full gass, så to pip, tommgang (stopp) og så to pip. Koble fra og start så med stikka i stoppstilling og alt skal fungere. Står slik i en post på forumet til HC
          Har brukt det på to Turningy-esc med hell.
          Roger Strand

          Comment


          • #6
            Originally posted by Soarer View Post
            Har målt spenninga til 50,3V (og polaritet ok)
            Veldig off topic, men jeg håper du ikke skal holde oppvisning med denne modellen.
            Et lite utklipp fra BSL D 4-3 §11. Legg merke til pkt 5.

            § 11. Flygeoppvisning med modeller

            Når flygeoppvisning med flygemodeller er en del av flygeoppvisning med andre luftfartøy gjelder følgende tilleggsbestemmelser:

            a) arrangøren skal oppnevne en egen sikkerhetsansvarlig for flygemodelloppvisningen med relevant erfaring fra flygemodeller,
            b) flygemodellen skal ikke overstige følgende begrensninger:
            1. maksimal vekt inklusive brennstoff 25 kg,
            2. maksimal bæreflate 500 dm2,
            3. maksimal flatbelastning 250 g/dm2,
            4. maksimal motorstørrelse 250 cm3, og
            5. maksimal voltstyrke elektriske motor(er) 42 volt,

            Kanskje like dumt å gå tilbake til 10 celler der oppsettet fungerer?

            Comment


            • #7
              Originally posted by RoSt View Post
              Koble til med stikka på "full gass".
              Full gass, så to pip, tommgang (stopp) og så to pip. Koble fra og start så med stikka i stoppstilling og alt skal fungere. Står slik i en post på forumet til HC
              Har brukt det på to Turningy-esc med hell.
              Det er vel for å lære den arbeidsområdet for throttle-kanalen.
              Fred Larssen

              Comment


              • #8
                Originally posted by RoSt View Post
                Koble til med stikka på "full gass".
                Full gass, så to pip, tommgang (stopp) og så to pip. Koble fra og start så med stikka i stoppstilling og alt skal fungere. Står slik i en post på forumet til HC
                Har brukt det på to Turningy-esc med hell.
                Og alt funker!
                Tusen takk!!

                Flyet er jo meint til rekreasjon for meg selv, så jeg har 10 celler også hvis jeg skal utenfor bygda.. Dessuten er vel oppvisning og stevne to forskjellige ting..
                Last edited by Soarer; 01-08-08, 21:17.
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by flarssen View Post
                  Det er vel for å lære den arbeidsområdet for throttle-kanalen.

                  Mulig det, men det får den ut av programeringsmodus også
                  Roger Strand

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by RoSt View Post
                    Koble til med stikka på "full gass".
                    Full gass, så to pip, tommgang (stopp) og så to pip. Koble fra og start så med stikka i stoppstilling og alt skal fungere..
                    Aha! Visste det var noe med å IKKE ha den på null gass, men memoryen min hadde ikke lagra at det var full pinne... trodde det var 1/4. Takk for reminder Roger

                    Da er det ut og fly Gudmund!
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Trolllet View Post
                      5. maksimal voltstyrke elektriske motor(er) 42 volt,

                      Kanskje like dumt å gå tilbake til 10 celler der oppsettet fungerer?
                      Det er slike ting som gjør at man mister respekten både for reglene og forfatterene. Hva er det de frykter? At publikum skal få støt? Begreper som "voltstyrke" sier vel også sitt.
                      Fred Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Ja, det ser sånn ut, helt jevn og fin throttlig.
                        Et helt ekstremt drag......

                        Takk igjen for all god hjelp!
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by flarssen View Post
                          Det er slike ting som gjør at man mister respekten både for reglene og forfatterene. Hva er det de frykter? At publikum skal få støt? Begreper som "voltstyrke" sier vel også sitt.
                          Nettopp, begrensning av spenning blir jo helt poengløst. Det er kombinasjonen av strøm og spenning som produserer effekt. "Høy" spenning føles ekkelt men er ufarlig om det er liten strøm.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by flarssen View Post
                            Det er slike ting som gjør at man mister respekten både for reglene og forfatterene. Hva er det de frykter? At publikum skal få støt? Begreper som "voltstyrke" sier vel også sitt.
                            Herlig..

                            50 Volt som er grense for hva som kan regnes som "farlig" berøringsspenning i elektrosammenheng. Strømspenning er skumle greier, mye brukt i aviser.

                            Men de har jo sitt eget syn på det. Det var kanskje heavy stuff den tida det ble laget...
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #15
                              Men hva slags modell er det som skal drives av herligheten Gudmund? Regner med det er et seilfly, hvis du ikke har blitt en frafallen?
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X