Unconfigured Ad

Collapse

Synergy prog. card - virker ikke!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • satyra
    • Jan 2008
    • 96

Synergy prog. card - virker ikke!

Hei,

jeg har Flightpower synergy 45 amp ESC på to 450er. De fungerer utmerket, men jeg ønsker å programmere dem med prog.kortet i stedet for radioen. Når jeg kjøpte min første synergy esc kjøpte jeg progkortet, men fikk ikke til å programmere og antok derfor at kortet var gåent. Nå har jeg kjøpt meg et nytt, og det fungerer fortsatt ikke!

Jeg gjør som instruksjonene sier - kobler ESC til motor og progkort, kobler på batt på ESC og hører etter tre pip (jeg får tre pip og så tre nye pip - dette får jeg uavhengig av hvilken vei kontakt mellom ESC og kort er og om kort i hele tatt er koblet til).

Jeg trykker så på Transferknappen på programmeringskortet og ingenting skjer. Jeg har forsøkt å trykke fort, lenge, superlenge og monsterlenge, men alas.

Det er ingenting galt med noen av ESCene da de allerede er i bruk, men jeg tror det må være noe jeg har oversett i og med at begge kortene virker defekte... Noen som har tips?

Eirik
    2 * T-rex 450
    1 * T-rex 500
  • TechnoFlight

#2 Unapproved
    Har hatt samme prob men en av regulatorer mine jeg også, byttet kortet men ikke no funk.
    Dette har kun skjed med 1 av de 5 jeg har.

Er du i oslo kan du jo si fra så kan du prøve korte mitt.

Comment

• Ofly61
      • Apr 2008
      • 785

Feil kort til eSC

Originally posted by satyra
      Hei,

jeg har Flightpower synergy 45 amp ESC på to 450er. De fungerer utmerket, men jeg ønsker å programmere dem med prog.kortet i stedet for radioen. Når jeg kjøpte min første synergy esc kjøpte jeg progkortet, men fikk ikke til å programmere og antok derfor at kortet var gåent. Nå har jeg kjøpt meg et nytt, og det fungerer fortsatt ikke!
      ...
      Antar at du har havnet i samme "fella" som jeg kjøpte 2 stk billige Turborix ESC'er
      får heller ikke prog. kort til å virke på disse. Prosessoren på disse er en ATMEGA8.
      Tipper du bør finne ut hvilke prosessor kortene bruker og så lete opp korrekt kort
      antakelig er det et "generasjons" skifte mellom ESC prosessor og prog. kort som
      gjør disse ikke kompatible. Jeg bruker Emax ESC'er (noe dyrere) i stedet for Turborix
      disse lar seg programmere helt greit men er noe teknisk sett mere primitve enn
      de billige Turborix'ene. Trikset med billige ESC'er (min erfaring) er å sjekke loddinger
      + limefast kjøleribbe skikkelig. Programmering gjennom radio går greit men tar tid
      + at jeg ikke får tak i alle funksjoner .

Comment

Working...