Unconfigured Ad

Collapse

Del/ aksling til motor til RCS Skyglider 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostahl
    • Jun 2007
    • 233

Del/ aksling til motor til RCS Skyglider 2000

Var i dag svært uheldig da det kom en kastevind, i tillegg begynte det å blåse skikkelig opp da jeg var ute med min RCS Skyglider 2000. Jeg måtte bare få flyet ned på bakken så fort som mulig siden jeg merket at det var vanskelig å få kontroll på rorene (de virket svært dårlig i den kraftige vinden). Jeg klarte å få flyet ned mot bakken og pustet lettet ut. Da jeg gikk inn for landing var jeg så uheldig at fingeren skled på siderorsspaken slik at flyet styrta med snuten først. Dette medførte at akslingen som propellen sitter på gjennom motoren knakk (ellers gikk det greit med resten av flyet.....)

Lurer bare på om det går an å få tak i denne type aksling slik at jeg slipper å kjøpe helt ny motor. Både esc'en og motoren fungerer; også propellen.
  • keiko78
    • May 2007
    • 133

Klarte ikke å finne denne som egen del,men hør med elefun.En jeg flyr sammen med har cessna'en fra RC System og fikk kjøpt til den,og den finner jeg heller ikke...
    Akslingen er tre mm,så hvis de ikke har kan du jo kjøpe pianotråd og gjenge,eventuelt finne tre mm roroverføringer som er ferdig gjenget.Usikker,men tror SD model bruker tre mm overføringer...
    Håper du får det i orden snart,sitter akkurat og lager nytt motorfeste til min etter et ublidt møte med en lyktestolpe i går kveld...
    Stefan Strand

Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

Comment

• ostahl
      • Jun 2007
      • 233

Takker for svaret keiko78 Jeg får høre med elfun. Håper du får motorfestet i orden slik at du snart blir flyklar igjen

Comment

• keiko78
        • May 2007
        • 133

Snakket med han i dag om cessnaen,de hadde ikke inne til denne modellen,men han fikk til cessnaen fra dynam.
        Den er også 3 mm tykk,den ble nesten litt for kort for cessnaen hans,men tror ikke det skal bli noe problem på skyglidern da den også er 60 mm lang.men så er det jo også litt klaring fra propell til snute...
        Stefan Strand

Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

Comment

Working...