Unconfigured Ad

Collapse

hjelp til motor ... igjen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

hjelp til motor ... igjen

jeg blir dessverre ikke klok på alle benevnelsene i forbindelse med elektromotor.
    Jeg strøyk i matte på skolen.
    Skal ha meg en cub på 210 cm vs og flottører. Total flyvekt ca 4kg.
    Vet at jeg da trenger minimum 800 watt, men når jeg søker på hobbycity sine sider så er det ikke overalt watt står oppgitt. Jeg har en del 3 cells pakker som jeg kunne tenke meg og bruke, eventuelt koble dem sammen,men kan noen her hjelpe meg og finne en passende motor på hobbycity,com?
    På forhånd takk.
  • Guest

#2 Unapproved
    Motor

Hei.
    Jeg har en cub på 2.08m Ws med floats...All hardware utenom RX er fra Hobbykong...
    Den flyr med en Turnigy e-drive 4020/08 520kv. motor på 5 cellers 5000mah. batterier...
    Tror totalvekta er godt over 4 kg. Og Flytid er rundt 15-20min...på 15x8 prop.
    Har flydd massevis på vannet i sommer...Senest for noen timer siden....Kan bare annbefales..
    Det er noe helt eget med tøffla på flyet...

Lykke til...
    Attached Files

Comment

• arvid
      • Nov 2006
      • 1547

Det er noe helt spesielt ja. Men jeg har bare 3 cells pakker......... visst jeg kobler 2 sammen får jeg jo 6 cell. Hvordan vil det påvirke utfallet?
      Laderen min tar bare 4 cell pakker og 3 cell har jeg fler av. Tenkte litt økonomi her.

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Ok....Funker fint og koble dem til 6 celler....For og kjøre med bare 3 celler vil neppe være nok trust til at det skal gå...Hva er kapasiteten på disse du har liggende??

Comment

• arvid
          • Nov 2006
          • 1547

Takk for hjelpa.
          De er bare på 2200 ma. Men det burde vel gi kanskje 7 til 8 minutter da, med koseflyging. Laderen jag har tar forresten bare 4 celler så det hele er ett kostnadspørsmål.
          Bestilte motoren akkurat nå, med en 60 amp esc med ubec.
          Bør jeg prøve noe andre propstørrelser hvisst jeg bruker 6 cell pakke?
          Også lurer jeg på motorfeste?

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Har en kompis av meg med helt identisk fly og hardware...Han testa med 4 celler og da ble det "scala-likt" med power...Men vil annbefale 5 eller 6 celler..Sett to i serie og to paralell...Altså 4400Mah 6 celler...Du må huske at det er bedre med nyttelast enn bly for og få rett CG...Flyet jeg har er av fabrikat Willhobby,kjøpt på throttlestore...
            Kappa opp fueltanken og lagde battery-bay av den...Har 20-30g bly i motorcowling...for rett CG...
            Ang. motorbukk brukte jeg den sorte av alu fra HC.
            Kompisen min har ett 5000Mah 6 celler,,Så bruk samme propell (15X
            Last edited by Guest; 04-10-08, 19:21.

Comment

• arvid
              • Nov 2006
              • 1547

Hjertlig takk for svara. Kan vel like godt hoppe i det og kjøpe nye batterier og ny lader.(dette blei billig fly gett) hehe men så morosomt det er, det her!
              Klarer du og finne linken til den motorbukken hc har? Har sitti i hele dag på pc men kunnskapen er for dårlig. Finner ikke fram selv om jeg klikker på motor mount.På forhånd takk igjen

Comment

• Guest

#8 Unapproved
                Yepp...Det er bare og bestille deg et batteri og lader...Det koste og ha det morro
                Motorbukken er denne

http://www.unitedhobbies.com/unitedh...idProduct=2154
                http://www.unitedhobbies.com/unitedh...15x8_propeller
                http://www.unitedhobbies.com/unitedh...idProduct=4675

Tror det er det meste du trenger....+Batteri og Reseiver...Servoer og servokabler...Tror det var det meste....

Lykke til..
                PS: Bruker en 100A ESC. Men min kompis har 50A...Funker exelent den og...
                Last edited by Guest; 04-10-08, 23:00.

Comment

• jansr
                  • Oct 2006
                  • 243

flotører

Originally posted by Deltadeville
                  Hei.
                  Jeg har en cub på 2.08m Ws med floats...All hardware utenom RX er fra Hobbykong...
                  Den flyr med en Turnigy e-drive 4020/08 520kv. motor på 5 cellers 5000mah. batterier...
                  Tror totalvekta er godt over 4 kg. Og Flytid er rundt 15-20min...på 15x8 prop.
                  Har flydd massevis på vannet i sommer...Senest for noen timer siden....Kan bare annbefales..
                  Det er noe helt eget med tøffla på flyet...

Lykke til...
                  hvor har du kjøpt tøfflene til denne modellen?jeg har en twm cub på 213cm ws endog fuel men har to stk sjøfly fra før,og kunne tenkt meg floats på cuben og.
                  mvh jan sigurd røyseland

Comment

• Guest

#10 Unapproved
                    Hei Godtfolk

http://www.unitedhobbies.com/unitedh...idProduct=4675

Nydelige floats...Men måtte kjøpe 6M flataluminium 25X3mm for og bytte ut den aluen som var med(ca.150kr.) For aluen som følger med er like sterk som kokt spagetti...

Var med rustfrie skruer og wire til vannroret...Så disse er bare og kjøpe...Di er jo ikke dyre akkurat heller.

MVH V.Lorentsen
                    Attached Files

Comment

• arvid
                      • Nov 2006
                      • 1547

Takker igjen for hjelpa. Jeg skjønner det slik at du bruker eget batteri og ubec til rx sida. Jeg har noen ubecer liggende, kan jeg ikke bare koble den rett på ledningen til esc (ifra batteriet altså)? Da slipper jeg bryderiet med 2 foskjellige batteripakker.

Comment

Working...