Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei.
Har ikke snurra i gang noen 20, men 18 og 10.
Elite 20 skal vel strengt tatt kjøres på 4S eller mer, gjerne 6S (tror jeg!). Siktet inn mot seilere på 5-6 kilo eller mer, gjerne 8 kilo. Så jeg kan ikke svare konkret på hvordan den fungerer på 3S, det må nesten prøves i praksis. Kan tenke meg at den kan snurre en 22-tommers propell med god stigning på 3S. Litt mer "bang on" oppsett blir sannsynligvis 6S med en 20-tommers snurre på.
Selvsagt kan den settes til å bare trekke 800-1000 Watt, men det blir en anelse tung motor å bruke i forhold til ytelsene du sannsynligvis er på jakt etter? Tenker en Elite 10 hadde vært "perfekt" for flyet ditt.
Hva slags oppsett har selger brukt motoren på? Hva skal han ha for motoren?
En kompis flyr en 3,2 meters seiler med Elite 18 på 5S. Da trekker den så godt at du nesten får det berømte hylet fra vingene i vertikalene, oppover Det er med andre ord en kraftbunt du tenker å kjøpe.
Disse motorene er kraftig giret, så dermed må det store propellere på for at dem skal gjøre en god jobb.
Takk for tips Eivind Har satt inn Dymonder i en 24, men liker dem ikke. Kanskje jeg skal prøve Atlasene.
2826/12 er kanskje bedre enn /10? Begge gjør nok en flott jobb.
Har dessverre null erfaring med Elite 12... Men siden propellvalget ligger mellom 15x13 og 18x11 og du skal kjøre på 3S ville jeg forsøkt meg på 15x10 til å begynne med. Håper du har wattmeter tilgjengelig. Jeg tenker da på at du neppe bør laste batteriene dine med mer enn 35-50A.
Ei gjetning, og ut fra 10 og 18-erfaringene mine gjetter jeg på at den takler 60A kontinuerlig og 80A i burst. Sannsynligvis safe å ligge på 800W inn om kjølinga er OK. Skulle ikke forbause meg om den gjerne gir 1kW, men det betyr alt for mye last på batteriene dine!
3S LiPo med bra last gir spenning på rundt 10,5V - 11V. Jeg regner 3,5 - 3,7V/celle med grei last i praksis. De fleste oppsettene mine ligger der, og jeg er ikke glad i å trekke mer enn 10-14C fra batteriene.
Kanskje ett oppsett med 4S A123-celler er noe å tenke på? Men da anbefaler jeg å bruke separat RX-batteri.
Får leite etter målinger fra Elite 10, skulle gi god margin til din motor. Det betyr dypdykk i kaoset på hobbyrommet mitt
Bruker en 100 amp opto esc, men det er klart det er viktig og ikke stresse
batteriene mer enn nødvendig. Det blir vel større amp-trekk dersom propellen er mindre,
ala 13x7 el.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment