Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flighttech ESC til Heli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flighttech ESC til Heli?

    Jeg har et helikopter av typen T-rex 450 hvor jeg opplever mer og mer urregulære tap av power. Jeg har 4stk batterier av typen KongPower 20C og 4stk noe rimeligere batterier. Disser er blitt ladet på en Hyperion EOS Duo og aldri ladet ut mer enn 70-80%.

    Problemet er at jeg ikke kjenner noen som har en esc eller en motor å låne meg, så jeg sliter litt med å feilsøke. Ergo, går jeg til anskaffelse av ny esc OG motor, så er jeg klar for 3D når den tida kommer også.

    Jeg vil holde meg til norske webshopper, mtp service/retur, og regulatoren jeg har blitt anbefalt da er en fra Flighttech på 40A m 5v bec.
    Er det noen som har erfaringer med regulatorer fra Flighttech i helikopter? I sammenheng med en scorpion -8?

    Takker for alle innskudd!
    Honeybee CP 2

  • #2
    Flighttech ESC er av de bedre typene, så lenge du ikke kobler dem sammen med store (a40+) hacker-motorer.
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Jeg fikk aldri en brukendes soft-start på min, så jeg ga opp og kjøpte en Kontronik i stedet.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Kontronic er som jeg forstår, noe av det beste og dyreste innen esc. Men finnes det en norsk leverandør?
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Torbjørn/ Kåre Seilfly sport i Oslo

          404 Not Found
          Øyvind

          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

          Comment


          • #6
            Originally posted by lacappuchino View Post
            Er det noen som har erfaringer med regulatorer fra Flighttech i helikopter?
            Jeg bruker en Flighttech Synergy 35A i en T-rex 450. Kjører i heli-mode (governor) med bra resultat. Er dog ikke fornøyd med soft-starten. Motoren rykker igang, selv når den er satt til very soft modus. Den originale Align er langt bedre på akkurat det punktet. Men FT har switcha BEC, så den kan levere godt med strøm til servoene. Og den virker ellers til å være bra laget.

            Comment


            • #7
              Takk for svar. Har selvsagt lyst på en kontronik, men lommeboka sier nei akkurat nå. Jeg kommer til å gi flighttechen et forsøk ja.
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ferry View Post
                Jeg bruker en Flighttech Synergy 35A i en T-rex 450. Kjører i heli-mode (governor) med bra resultat. Er dog ikke fornøyd med soft-starten. Motoren rykker igang, selv når den er satt til very soft modus. Den originale Align er langt bedre på akkurat det punktet. Men FT har switcha BEC, så den kan levere godt med strøm til servoene. Og den virker ellers til å være bra laget.
                Synergy er de gamle regulatorne fra flighttech. Den nye serien skal være bedre på bl.a soft-start.
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

                Comment

                Working...
                X