Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjell på billig/dyr ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjell på billig/dyr ESC

    Jeg har noen små depron fly med børsteløst oppsett, men mangler ESC til de. Hva er forskjellen på dyre og billige ESC,er ? Siden finnes ikke kontra Siden finnes ikke f.eks.

  • #2
    Uten at jeg kjenner noen av de 2 alternativene dine, så er forskjellen generelt på dyre / billigere regulatorer mengden innstillingsmuligheter (Justerbar timing, cutoff, brems +++), mengden trinn/steg mellom full gass og ingenting, hvor mye strøm de kan levere til servoer, og hvor mye sikkerhetsmargin som er lagt inn på spesifikasjonene.

    For eksempel har jeg en Flighttech Synergy 45amp regulator som jeg bare satte inn i et lite fly, med en billigmotor og en tifeldig propell fra hylla. Funket fint som fy, og dro avgårde noe inn i helv... på full gass. Fløy vel med dette oppsettet 10-15 turer før jeg ble nyskjerrig på strømtrekk og fant fram måleren. På full gass dro jeg 68amp/717w!!!
    Ikke et vondt ord om billige regulatorer, jeg bruker kinadingser i de fleste flyene mine, men jeg tror ikke en billigregulator ville tålt så mange turer med 70-80% overbelastning!
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Jeg har begge og merker ingen forskjell.

      Comment


      • #4
        Originally posted by lowland View Post
        Jeg har noen små depron fly med børsteløst oppsett, men mangler ESC til de. Hva er forskjellen på dyre og billige ESC,er ? Siden finnes ikke kontra Siden finnes ikke f.eks.
        Man får som regel det man betaler for. I den dyrere escen så sitter det bedre komponenter (kvaliteten) og den dyrere har som regel mere innstillinger.
        Også vekt spiller inn, jo mere amp og samtidig lettere, jo dyrere blir escen (stort sett)

        Men jeg kjøper som regel en billig esc, fordi det er som regel ikke vanlig flyving som tar knekken på dem, men umilde møter med moder jord.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          Virkningsgrad er er en av tingene jeg ser på når jeg handler esc...Og som regel har de dyre kjente merkene bedre virkningsgrad enn kina skvip...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #6
            Ville ikke stusset på å kjøpt det billigste alternativet. Skal godt gjøres å merke forskjell i ytelse mellom en billig og dyr i den klassen der. One-dime funker perfekt til små depronfly
            Morten Smøraas

            Comment


            • #7
              Originally posted by jijohans View Post
              Virkningsgrad er er en av tingene jeg ser på når jeg handler esc...Og som regel har de dyre kjente merkene bedre virkningsgrad enn kina skvip...
              Hvordan ser du virkningsgraden ?????
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

              Per Nilsen
              Spikkestad

              Comment


              • #8
                På et lite fly ser du forskjellen i virkningsgrad på temmelig nøyaktig 1,04 sekunder lengre flytid
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

                Comment


                • #9
                  Jo dårligere virkningsgraden er jo varmere blir ESC, men mine blir sjelden så varme at komponentene detter av, hehe
                  Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                  Per Nilsen
                  Spikkestad

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by peppern75 View Post
                    Hvordan ser du virkningsgraden ?????
                    Mindre varme, lenger flytid og bedre performance på samme oppsett...
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jijohans View Post
                      Mindre varme, lenger flytid og bedre performance på samme oppsett...
                      Men ... da må du jo kjøpe dem først for å se det.
                      Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                      Per Nilsen
                      Spikkestad

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by peppern75 View Post
                        Men ... da må du jo kjøpe dem først for å se det.
                        Hallo! Det finnes forum med folk som er i verdenstoppen, og som vet hva som fungerer eller ikke...Trenger ikke finne opp hjulet på nytt!
                        Bruk mer tid på å lese på utenlandske forum...
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • #13
                          Sier det igjen, på små depronfly er det ikke verdt å bruke mer penger enn nødvendig. Du vil mest sannsynlig ikke merke noe forskjell heller i praksis
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • #14
                            Jeg bruker det billigste på mine små fly, men spanderer litt mer der hvor jeg trenger å programmere div som timing og soft start osv..... Har noen Jeti og Kontronic, men er ikke sikker på om jeg hadde merket noe særlig forskjell ved å bruke Turnigy.
                            Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                            Per Nilsen
                            Spikkestad

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jijohans View Post
                              Hallo! Det finnes forum med folk som er i verdenstoppen, og som vet hva som fungerer eller ikke...Trenger ikke finne opp hjulet på nytt!
                              Bruk mer tid på å lese på utenlandske forum...

                              .....og de er nok også sponset en del av leverandørene for å anbefale det dyreste.................
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment

                              Working...
                              X