Announcement

Collapse
No announcement yet.

t-rex 500 motor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • t-rex 500 motor...

    hei allesammen.
    har akkurat blitt ferdig og bygge min t-rex 500 esp, og tok fram motoren for og montere denne. så da at 2-3 magneter eller lignende var løse, og prøvde og vri akselen på motor for hand(dårlig forklart men).
    det som da skjedde var at det gikk tregt, to små klikk og der satt motoren dønn.. etter litt flere forsøk med og lirke fram og tilbake med akselen, så løsnet dette seg, men går til dels tregt/motstand mer enn det skal være. det kommer også små skrape/hvinelyder fra den når jeg snurrer litt fort for hånd på den. og der ett par av magnetene sitter helt inntil hverandre,og det er mere mellomrom der enn mellom de andre..
    spørsmålet da er, har jeg krav på ny motor i dette tilfelle, eller kan dette flys trygt med og går seg til?
    motoren er helt ny og ble tatt ut av esken med forseglingstape på i ettermiddag...

    håper noen har litt mere peil på dette enn meg...
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

  • #2
    Det fungerer dårlig å kjøre en motor med en eller flere løse magneter. Få motoren byttet på garantien. Avhengig av hvor den er kjøpt kan det kanskje være mindre styr å ta opp motoren og lime fast magnetene, enn å returnere den.
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      hva slags lim evt skal brukes til slikt?
      har fått ordnet problemet nå, så jeg får ny motor i dag.
      jomfrutur til helgen alt kanskje hvis været er med..
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment

      Working...
      X