Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 Regulatorar og 2 motorar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 Regulatorar og 2 motorar

    Kjem igjenn i dag!

    Korleis gjer eg det når motorar går ulikt turtal, ved 2 motorar??
    Har kobla dei opp og prøvd med Y-kobling direkte, og det samme men med
    eine pluss ledinga til motagar av.
    Dei oppfører seg likt uansett!!

    Kva gjer eg?

    PS! børstelaust
    FPV-DUDE

  • #2
    Du har ikke tilgang til å bruke en ekstra kanal og en mixer da ?
    T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
    Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
    GS Storm CL1 Pro
    CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
    Multiplex Funjet
    Reichard proxima II
    ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

    Comment


    • #3
      Originally posted by runjoh View Post
      Du har ikke tilgang til å bruke en ekstra kanal og en mixer da ?
      jo, brukar jo ein 9c, så muligheitane er vell der, men har aldri mixa før,
      så eg får lesa futaba bibelen, å sjao
      FPV-DUDE

      Comment


      • #4
        Mange produsenter har relativt mye variasjon i kv verdier mellom motorer av samme modell (særlig de fra Kina). Det skaper problemer enten man bruker en eller to regulatorer. Som sagt, dersom begge starter med en regulator så går de helt likt.
        Den røde du nevner har kun å gjøre med hvorvidt en, to eller ingen BEC skal benyttes.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Originally posted by flarssen View Post
          Mange produsenter har relativt mye variasjon i kv verdier mellom motorer av samme modell (særlig de fra Kina). Det skaper problemer enten man bruker en eller to regulatorer. Som sagt, dersom begge starter med en regulator så går de helt likt.
          Den røde du nevner har kun å gjøre med hvorvidt en, to eller ingen BEC skal benyttes.
          Her vart det eit problem ....ja!

          Har laga ein mix, så det begynnar o ligna noko her........men......
          begge motorar startar likt, men ved gasspådrag begynnar den eine motor å "reisa"
          i fra den andre, oppnår fullt turtal ved 3/4gass, mens den andre ikkje får fullt turtal
          før ved 4/4gass!

          Om eg byter plass av regulatorane, så vert det heilt likt, men den andre motoren!!

          Er det noko eg kan gjera med slike avik på regulatorar?

          Noko meir MIX??
          FPV-DUDE

          Comment


          • #6
            Hvis du bruker en mix med kurve, som 9Cen din har, kan du sette den ene motoren som master og den andre som slave på AUX kanal. Da sjekker du turtallet på forskjellige throttlesettinger og utjevner forskjellen ved å øke eller senke kurven din i det aktuelle punktet. Burde kunne få det ganske likt da..

            Edit: forøvrig må du selvsagt sørge for at begge regulatorene har "lært" samme throttlevandring slik at de når 100% med stikken på topp..

            Jarle
            Last edited by jarle; 12-03-09, 22:27.
            It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

            Comment


            • #7
              Originally posted by jarle View Post
              forøvrig må du selvsagt sørge for at begge regulatorene har "lært" samme throttlevandring slik at de når 100% med stikken på topp..

              Jarle
              Ja, siden forskjellen er så stor så er det nok dette som er problemet. Alle andre regulatorsettinger må også være lik. Husk soft cutoff!!
              Fred Larssen

              Comment

              Working...
              X