Announcement

Collapse
No announcement yet.

Programmering av ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Programmering av ESC

    Jeg har et problem med programmering av en Dynam (børsteløs) 18A ESC.
    Problemet var at jeg slo på radioen med full throttle (i programmeringsmodus). Da jeg tok stikken tilbake, endret jeg trolig oppsettet. Det hele arter seg som at jeg får cut-off ved mye throttle (ikke mulig med fullt pådrag). Dersom jeg flytter raskt på throttlestikken får jeg cut-off hele tiden. Har forsøkt å bruke programmeringsoppsettet til ESC'en som jeg fant på nettet, men kommer ikke i mål.
    Ifølge manualen skal det bare være mulig å sette opp propellbrems og "timing mode".
    Tror at jeg har slått på propellbremsen. Uansett så får jeg ikke slått den av. Etter fem pip, skal man trekke stikken tilbake til null for å slå denne av (ifølge manualen). Dette endrer ikke oppsettet. Noen forslag til løsning?
    Manual: http://www.dynam-rc.com/download/diantiao.pdf

  • #2
    Cutoff tyder på at du får for lav spenning.
    Hva slags oppsett bruker du?
    Moror, propell og batteri?
    Jeg kan ikke forstå at brakefuksjonen skulle ha noe å si her, men jeg er ingen ekspert.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Synes heller det høres ut som om du har endret på timingen... Sett denne til høy hvis du har outrunner, eller lav med inrunner motor.
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #4
        Vet det høres dumt ut, men må man ha digital radio med programmeringsmuligheter for å programmere en esc til børsteløs motor?

        Comment


        • #5
          Originally posted by galapago View Post
          Vet det høres dumt ut, men må man ha digital radio med programmeringsmuligheter for å programmere en esc til børsteløs motor?
          Nei,
          ESC'en reagerer kun på timingen til det helt vanlige PPM signalet som kommer ut av mottakeren.
          Bare pass på at du har satt trimme hendelen for throttle stikka (sitter ved siden av selve throttle stikka) i senter posisjon.

          Comment

          Working...
          X