Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thrust 40 ESC 45

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thrust 40 ESC 45

    Hei Modellfly venner
    Var idag ute og teste Ultimate AMR med Trhust 40 motor og Quantum 45 ESC etter ca 2min flyging så begynte motorn og gå ned på turtal.
    Lander med en gang og checker ut? Batteri helt OK kjør på full guff ettter ca 30 sec så begynte Motorn og gå ned i turtal igen.
    Koppler opp Watt metern og kjekker 10.98 V OK Kjør motorn på full guff leser 25 amp.
    Nu går motorn Helt Okey hela tiden uta ned gang på turtal jobber med alle ror få fullt utslag allting OK.
    Tar og setter i ett nytt batteri og flyger igen. Etter ca 2 min så er på han igen motorn går ned på turtal.
    Lander igen samme lekse en gang til men det som merke seg ut er når jeg koppler in Wattmetern til så for svinner problemet.
    Er det noen som har en formening om dette.

    Hasse
    PS
    Flygingen er stille og rolig flyr fortfarende på små utslag.
    Hasse Øhlund.
    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

  • #2
    Hvis batteriet er på 10.98V så er det på høy tid å lade det. Du har fløyet på flatt batteri og fått throttle cut. Grunnen til at du ikke fikk problemer med wattmeteret var at du ikke kjørte til spenningen traff cut off.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Low Voltage cutoff

      Er satt til 3.0 v 3*3= 9 Volt. Fabrik instilling medium.
      Batteri er Kokam 30 C 2100 mAh det kan ikke vare sant At jeg bare har fly tid på ca 2 min.
      Det første batteriet blev laddet ute i felt fikk da in 675 mA hadde ca 1 amp igen på batteriet så dette kan ikke vare Low Voltage cuttoff.

      Hasse
      Hasse Øhlund.
      Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

      Comment


      • #4
        Hvis batteriet viste 10,98 før flytur var det klar for lading, ikke belastning. Det ville helt sikkert falle til under 3V (per celle) under belastning ganske kjapt, noe det gjorde. Spenningen skal ideelt være 12,6V på et 3s når det er fulladet.
        Last edited by bjeff; 01-05-09, 20:47. Reason: Alt under komma
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Har du oppbevart batteriene fullt oppladet i vinter ?
          Da blir c verdien redusert og di greier ikke holde spenningen under belasting.

          Hvis du kan måle spenningen mens du gir full gass ser du hva som skjer.
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #6
            Batteri

            Hei
            Batterierne er nye for for meg fikk dem ilag med Ultimaten. Joda Battriet var full ladet når jeg begynte og flyve.( knappt 2 min med rolig flyving)
            Etter landing så kjørte jeg motorn med en gang og fikk samme problem igen motorn synker i turtal, men det er ikke Low voltage cutoff.
            Som jeg skrev tidligare så lade jeg batteriet og lade med 650 mA det er helt umuligt at det kan vare batteriet som feiler.
            Jeg har brukt et like dant batteri ny laddet og opplevt same problem. Var gang jeg koppler in watt metern så går allting perfekt.
            Jeg bygner og mistenke dårlige lodding ( Har sett over alt det jeg har merk meg at det blev en veldig knekk kabeln som kommer ifra ESC har endrett litt i oppsett mitt og skall ut og prøve nu på balkongen håpper ikke naboerne klager)

            Hasse
            Hasse Øhlund.
            Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

            Comment


            • #7
              Min esc registrerer 4 celler når mitt batteri er fullt ladet, 12,6v.da detter den ned på turtall som du beskriver.Jeg må kjøre full throttel 5 sek,da registerere den 3 celler som jeg har.Kan det være det som er problemet?
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • #8
                Hei Hasse.
                Det er slik beskrevet over at et 3S batteri som holder 11V spenning UBELASTET er nesten tomt, eller i hvert fall langt fra fullt. Fulladet batteri holder 12,6V.
                Har du "Soft Cut" på ESC kan det kanskje være denne begynner å bremse slik du beskriver.
                Jeg ville tro batteriet ditt ikke holder med enn 10V når dette skjer og da er det ikke fullt.

                Kan det være noe galt med laderen?

                Peter
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #9
                  Er det en PA Quantum 45A ESC du bruker? I tillfelle gir den i fra seg et anntall pip når du kobbler til batteriet, som forteller hvor mange celler den mener batteriet har.
                  Enig med Ronny at den sansynligvis registrerer en celle for mye, altså fire celler.
                  EF 60" Edge. Torque.
                  EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                  3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                  CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                  Multiplex FunCub XL on floats.
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #10
                    quantum 45 ESC

                    Hei
                    Takker for alle svar. Har nu kjekket med et ny laddet batteri då får jeg faktiskt 4 signaler men kansje lite tveksamt.
                    1 signal også kommer et litet mellomrom og 3 signaler.
                    Neste gang jeg koppler opp så kommer det rene 3 signaler.
                    Dette må prøves ut men ikke idag skall på fest ikvell

                    Batteri er ny laddet 12.56 V

                    Hasse
                    Last edited by Moki; 02-05-09, 10:15.
                    Hasse Øhlund.
                    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

                    Comment


                    • #11
                      Man klarer ikke å fly i to minutter med et 3S batteri om cutoff feilaktig er tilpasset 4S med mindre cutoff er satt langt under 3V/celle (4 x 3V = 12V).
                      Med wattmeter er det ingen heksekunst å:
                      a) finne ut om batteriet er fulladet før bruk, ca. 12.5V.
                      b) finne spenningen mens motoren går.
                      c) finne ut om regulatoren går i soft cutoff (spenningen holdes konstant mens turtallet dropper gradvis.
                      Fred Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Det gjorde jeg med min addiction første flyturen før jeg fant ut at esc piper 4 ganger og ikke tre som den skal.....
                        Ronny Andreassen
                        Sunndal/Vinnu
                        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                        3DHs 33" EPP
                        JR 9303 2,4

                        Comment


                        • #13
                          Hei
                          Då har jeg fått svar ifra Danmark ESC var defekt og gav for lite amp ut mine målinger stemer helt med EL flyg.
                          Får en ny på garantien som er sent til meg idag

                          Hasse
                          Hasse Øhlund.
                          Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

                          Comment

                          Working...
                          X