Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med oppsett, takk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med oppsett, takk

    Hallo, da trenger jeg hjelp igjen.
    Har en Sebart Katana s50 som "2nd lady" her i huset. Kjører denne på 5s og 3200mAh med 16x10' visp og anbefalt Hacker-snurra (A50-14S). Er strengt tatt fornøyd, men...
    som alltid er jeg på jaket etter det optimale og kunne tenkt meg å testet dette på 6 seller for den ekstra dytten
    Hacker har ikke noen anbefaling for 6S på denne motoren og lurer på hva dere har å si.
    Med max 1250w oppgitt burde vel dette gå ann, eller?
    Det så lurer på er selvsagt om dette vil gå ann samt anbefalt propeller for 6S.
    Hva med størrelse på batteri? Ville det holde med 3000mAh?

    Håper som vanlig på saklig hjelp. På forhånd takk.

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Siden du allerede i dag med 16x10 prop har en konfig som trekker 911W vil du ved å gå opp til 6S måtte redusere propell størrelsen som igjen medfører at det ikke er så mye å tjene.
    Neste utfordring er leve tid på batteri - jeg har en Angel 50 med A50-16S, denne operer på rundt 1100-1200W noe som tømmer et 3300mA 6S batteri på rundt 4minutter. Går du ned på 3000mA så mister du fort et minutt i tillegg!
    Neste punkt er vekta - 1 celle gir fort en 80gram mer vekt, jeg vet at du liker å trekke acro grensa langt så de 80 grammene betyr en del, videre liker ikke Sebart'ene å bli for tunge.

    Skal du opp på 6S så vil jeg anbefale å bytte til A50-16S med en 16x10 men du vil miste noe av gleden med den lette SebArt'en.

    Angelen er en pattern modell som ikke bryr seg så mye om vekta så jeg flyr med 5000mA 6S noe som gir en brukbar flytid

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Siden du allerede i dag med 16x10 prop har en konfig som trekker 911W vil du ved å gå opp til 6S måtte redusere propell størrelsen som igjen medfører at det ikke er så mye å tjene.
      Neste utfordring er leve tid på batteri - jeg har en Angel 50 med A50-16S, denne operer på rundt 1100-1200W noe som tømmer et 3300mA 6S batteri på rundt 4minutter. Går du ned på 3000mA så mister du fort et minutt i tillegg!
      Neste punkt er vekta - 1 celle gir fort en 80gram mer vekt, jeg vet at du liker å trekke acro grensa langt så de 80 grammene betyr en del, videre liker ikke Sebart'ene å bli for tunge.

      Skal du opp på 6S så vil jeg anbefale å bytte til A50-16S med en 16x10 men du vil miste noe av gleden med den lette SebArt'en.

      Angelen er en pattern modell som ikke bryr seg så mye om vekta så jeg flyr med 5000mA 6S noe som gir en brukbar flytid
      På 5000mah har jeg i dag nesten 10 min flytid og med 3200mah har jeg ca 8 min. Dette er nok i massevis for meg og 1 eller 2 min hit eller dit synes jeg er ok.
      Fortsatt ikke tema? Tenker ikke med det første bytte drivverk her.

      Peter
      Last edited by Propepperell; 19-06-09, 23:41. Reason: Vel mye skriveleif
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        Hadde ikke stressa A50-16S med 6S og en 16x10 - ender raskt med den magiske hvite røken!
        En fordel med å gå opp i antall Celler og ned i prop størrelse er at du får en maskin som ikke tork'er så mye

        Comment


        • #5
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Hadde ikke stressa A50-16S med 6S og en 16x10 - ender raskt med den magiske hvite røken!
          En fordel med å gå opp i antall Celler og ned i prop størrelse er at du får en maskin som ikke tork'er så mye
          Frank, kanskje jeg ikke skjønner teginga her...
          Jeg har 14S motoren i min Katana ikke 16S. Jeg er selvsagt mer enn klar for bytte av propeller hvis jeg går til 6S men ikke å bytte motor slik jeg tenker nå.

          Så spørsmålet gjenstår, kan jeg gå til 6S med gjeldende oppsett og hva ville da valget av propellstørelse bli hvis jeg IKKE velger å bytte motor / esc.
          Hvis det da fortsatt IKKE er noe å hente på ytelse, ja da holder jeg meg til dagens konfigurasjon.

          Danke unt guten nacht
          Peter
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment


          • #6
            Typo - skulle være A50-14S der....

            La inn konfigurasjonen din i DC (bilde 1) og gikk så opp til 6S med redusert propell slik at effekt uttaket ligger innenfor motorens maks verdi (bilde 2). Som du ser så er det ikke så mye mer å hente.
            Nå er ikke DC verdiene på A50 ikke 100% og 16x10 er ikke en E propell men det gir deg en indikasjon
            Attached Files
            Last edited by Quadrocopter; 20-06-09, 08:41.

            Comment


            • #7
              Ok, takk.
              Da dropper jeg det prosjektet og holder meg til 5S her.

              Peter
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment

              Working...
              X