Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til dere som kan dette..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Til dere som kan dette..

    Hvor mye motor hadde jeg trengt, dersom jeg bygde en Bird of Time rimelig lett, og bare trengte krefter nok til å klatre adekvat.
    Altså ikke noe hotliner oppsett, men det minste som ikke blir helt teit.
    Regner med å klare å bygge den godt under kiloen, da jeg ikke trenger å ta hensyn til forsterkninger til vinsj og slikt. Vekt på motoroppsett kommer selvfølgelig i tillegg.
    Jeg er i første omgang ikke ute etter bestemte oppsett, men lurer mest på hvor mange ampere jeg trenger for å trekke 14-1500 gram i en 45 grader eller mindre stigning.
    Trenger et vinterprosjekt, og lurer på om jeg ikke har en plan
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    Motocalc

    Når jeg så dette fikk jeg lyst til å tipse om et program som jeg har brukt med hell.Det heter Motocalc.
    De har en gratis versjon av dette programmet som kan brukes i 30 dager.
    Jeg brukte dette til å finne ut hvor stor motor jeg trengte i en Last Down xxl elektroseiler.
    Den er 3,2m i v.s og veier ca 3 kg.Skal si spenningen var til å ta og føle på da jeg skulle sende den av gårde første gangen. Det viste seg at motoren var helt riktig.Flyet klatret jevnt og fint.
    MotoCalc Electric Flight Performance Prediction Software

    Comment


    • #3
      Originally posted by vriompeis View Post
      Når jeg så dette fikk jeg lyst til å tipse om et program som jeg har brukt med hell.Det heter Motocalc.
      De har en gratis versjon av dette programmet som kan brukes i 30 dager.
      Jeg brukte dette til å finne ut hvor stor motor jeg trengte i en Last Down xxl elektroseiler.
      Den er 3,2m i v.s og veier ca 3 kg.Skal si spenningen var til å ta og føle på da jeg skulle sende den av gårde første gangen. Det viste seg at motoren var helt riktig.Flyet klatret jevnt og fint.
      MotoCalc Electric Flight Performance Prediction Software
      Var liksom det jeg ville prøve å slippe...
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Gjør et søk på rcgroups.com på BOT (Bird of Time). Vil tippe du blir fornøyd hvis du setter en AXI 2820/10 eller 12 i nesa.

        Gjorde et søk med "Bird of time"+ brushless og fikk opp følgende:
        RC Groups

        Det er bare å begynne å lese!

        Comment

        Working...
        X