Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløs erstatning til speed 400- motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløs erstatning til speed 400- motor?

    Er grønn på elektro, men har kjøpt meg en Graupner mini-viper med speed 400-motor og nimh batteri. Synes dette ble tungt og tassent og ser for meg at et børsteløst oppsett vil gjøre farten høyere og takeoffen enklere.

    Noen forslag?
    Geir


    3D plane - 1D brain

  • #2
    Hobbycity har jo en haug av billige in-runnere som burde være en bra erstatning. De er litt lettere å montere enn outrunnere siden de har ledningene bak, slike pylonracere pleier jo å ha det ganske trangt i fronten. Men har du flydd den med børstemotoren? Har selv blitt overasket over hva en børstemotor faktisk klarer på 3 celler, Graupner sine er vel av såpass høy kvalitet at de tåler det?

    Comment


    • #3
      Tja. Har etpar 3 cellers batterier liggende. Det er jo bare å prøve, og skulle motoren ta kvelden så er det bare å logge seg inn på hobbycity Takker for svar
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • #4
        anbefaler MEGA AC 16/15/3 med 5,5X4,3 prop da får du fart på flyet .bruker samme motor selv i en thurn left mod

        Comment


        • #5
          Det ble en Mega-motor til slutt. Kjøpte den og ESC fra icare-rc.com. River skinnet av pølsa den..
          Geir


          3D plane - 1D brain

          Comment


          • #6
            Hvor har du kjøpt flyet? Sånn vil jeg også ha!
            Eller...kan du legge ut et lass med bilder og mål, så kan jeg lage den selv
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Originally posted by bad scientist View Post
              Hvor har du kjøpt flyet? Sånn vil jeg også ha!
              Eller...kan du legge ut et lass med bilder og mål, så kan jeg lage den selv
              Flyet er råstilig, det. Jeg kjøpte det på rcmarked for litt siden. Tror ikke det blir laget lenger. Før det dukket opp på rcmarked laget jeg meg en plugg av kroppen i blåskum (en i klubben hadde originalen) for å støpe en i glassfiber med tanke på heftig børsteløst oppsett. Denne ble 95% ferdig, og jeg sender den gjerne til deg gratis hvis du er interessert i det. Tror jeg skal klare å skaffe en kopi av tegningene også. Vingen er jo superkjapp å bygge
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment

              Working...
              X