Hei alle
Etter 14 dager på jobb har jeg endelig fått tid til å fly litt helikopter igjen.. I dag monterte jeg sammen helikopteret etter en større kræsj for 3 uker siden, og har fått ny radio og programmert den.
Nå testet jeg på stuegulvet uten rotorblader at alt fungerte fint, stoppet helikopteret, gjorde noen justeringer, prøvde igjen, alt virket ok, monterte rotorblader og testet opp ute bare for å å prøve å sjekke før jeg tok med meg utstyret i bilen for en prøvetur.. Jeg fikk opp turtallet, men så plutselig forsvant all motorkraft og det luktet skikkelig brent. Fryktet det var batteriet, men alt var kaldt bortsett fra fartsregulatoren, en turnigy plush 30 A. Den var glooovarm!
Nå har jeg ikke prøvd å starte det opp en gang til i fare for å gjøre mer skade.
Hva har jeg gjort feil? Den har jo fungert helt fint før jeg fikk ny radio og stilte den inn på nytt.. Har jeg glemt noe her, eller gjort noe feil?
Takker for alle svar
Truls
Etter 14 dager på jobb har jeg endelig fått tid til å fly litt helikopter igjen.. I dag monterte jeg sammen helikopteret etter en større kræsj for 3 uker siden, og har fått ny radio og programmert den.
Nå testet jeg på stuegulvet uten rotorblader at alt fungerte fint, stoppet helikopteret, gjorde noen justeringer, prøvde igjen, alt virket ok, monterte rotorblader og testet opp ute bare for å å prøve å sjekke før jeg tok med meg utstyret i bilen for en prøvetur.. Jeg fikk opp turtallet, men så plutselig forsvant all motorkraft og det luktet skikkelig brent. Fryktet det var batteriet, men alt var kaldt bortsett fra fartsregulatoren, en turnigy plush 30 A. Den var glooovarm!
Nå har jeg ikke prøvd å starte det opp en gang til i fare for å gjøre mer skade.
Hva har jeg gjort feil? Den har jo fungert helt fint før jeg fikk ny radio og stilte den inn på nytt.. Har jeg glemt noe her, eller gjort noe feil?
Takker for alle svar
Truls
Comment