Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merkelig oppførsel av esc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Merkelig oppførsel av esc

    Jeg har to esc'er, en Turnigy 6A og en Towerpro heli 40A. Når jeg kobler de til mottaker står de bare og piper, selvom jeg trimmer throttle i bånn, men hvis jeg kobler de til servotesteren min så er alt normalt og de starter som de skal. 40A esc'en har alltid vært slik, men 6A'en har fungert før. Noen som har no tips?

  • #2
    Har du riktig reversering/ikke reversering av throttle kanalen. Futaba skal ha reversert, Spektrum og Hitec skal ikke ha reversert
    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

    Per Nilsen
    Spikkestad

    Comment


    • #3
      Må anta det siden andre esc'er fungerer på mottakerne jeg har prøvd de med problemene på. Og hadde kanalen vært reversert burde det vel ha hjulpet å flytte throttlen opp, noe jeg har gjort uten at det forandret noe.

      Comment


      • #4
        En kompis av meg har en merkelig esc koblet til futaba utstyr.. Han setter på batteri med throttle stikka nede.. så må han ta den på fullt til den har pipt seg ferdig.. så setter han stikka ned igjen og venter en stund (par sekunder) også fungerer dritten.. Dette er noe billig rtf greier og vi har ikke giddet å prøve å finne ut om det er noe som kan programmeres vekk i esc'en.. så lenge man får startet fævvern så er man fornøyd

        Comment


        • #5
          Esc'en til kompisen din har en såkalt armeringsfunksjon, har et par fra Great Planes/Electrifly med samme funksjon, vet ikke om man kan skru den av.

          Comment

          Working...
          X