Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propell adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propell adapter

    Hei! Jeg har en el. motor med x mm aksling med tilhørende propell adapter som skal skrues på, og presses mot akslingen ved hjelp av mutter på en hylse som er litt kon for og få press mot akslingen. Flyet var i luften for første gang i går, og det så bra ut. Men ved en "walk-around" så merker jeg at adapteren har sklid litt av akslingen nærmere 1 cm. Det eneste alternativet jeg kan tenke meg og gjøre er vel og legge litt loct-tight mellom aksling og hylsen til adapteren, er dette noe dere må gjøre?

  • #2
    De fleste klem-adapterne fungerer bra. Men de må ha rett dimensjon. Høres ut som din er riktig.
    Jeg bruker å tørke godt av motoraksling og inni koningen på adapterne med sprit for å være sikker på at det ikke er olje der. Da kan sakene løsne. Vet noen drar litt forsiktig med fin smergel rundt motorakslingen for å sikre enda bedre grep.
    Enkelte adaptre er ganske myke, så det er vanskelig å finne rett moment påtiltrekkingen uten å ødelegge gjenger, så vær forsiktig
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Dersom du fester adapteret godt nok så skal det ikke være nødvendig med noe annet, men har sett andre slite med adapteret sitt på modeller som har fått seg noen harde neselandinger, så når det begynner å skje så anbefaler jeg at du skifter ut adapteret når det begynner å bli slitt og motoren når akslingen er skjev og oppspist

      Ellers så liker jeg denne adapteren fra e-flite:
      http://shop.smallsize.no/product_inf...64e11ed837a0c8

      Den passer til 3,17 akslinger og har 6mm propell aksling slik at den glir rett på apc propeller uten noe modifikasjon av denne. Jeg liker også hullet i spinneren/mutteren da man får godt tak med ett skrujern og får festet den hardt nok på motorakslingen.

      Comment


      • #4
        Takk takk! Da gjør jeg det som er nevnt, og kanskje ørlite blå lim. Skal ikke så mer til for og gjøre en usikker "rookie"
        glad igjen

        Comment


        • #5
          Til selvutnevnt rookie å være syntes jeg det høres knallbra ut at du gjør walkarounds etter flightene! Stay happy
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X