Announcement

Collapse
No announcement yet.

MVVS electric motorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MVVS electric motorer

    Handlet to MVVS 4,6/1120 fra Tyskland da jeg bodde i Australia, men har ikke kommet så langt at jeg har fått brukt dem. Det virker veldig stille om de elektriske MVVS'ene. Kjøpte egentlig bare en, men ble sendt en til for den første tok så lang tid i posten. Motorene ser så interessante ut at jeg bare ville se en 'in the flesh'.
    Er det noen som har erfaring med disse?

    shonny

  • #2
    Her på berget er det 100% stille rundt MVVS`ene. Akkurat som Actro og andre kjente gode merker. Men MVVS har noen tilhengere i Sverige, nevnes en del på fora der.
    Blir nok å prøve MVVS når jeg tar opp hobbyen igjen. Bensinmotorene deres har jeg bare god erfaring med, og det jeg hører om elektromotorene virker lovende.
    Det går mest i Kinatjafs her på forumet dessverre. Billig er viktigst, deretter er det prisen som teller, og til slutt skal man slippe MVA ...

    Jeg vil gjerne høre om hva du opplever når du får motorene til værs live!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Leste gjennom noen tyske tester i sin tid, og de var hel-entusiastiske når det gjaldt disse motorene. Og fra et konstruksjonsmessig synspunkt så har de alle fordelene av både in- og outrunnere.
      Men kanskje litt mye motor for en Grob motorseiler?
      shonny

      Comment


      • #4
        Ja de begeistrer
        404 | MVVS
        Om det er for mye kommer jo an på hvor stor modellen er, men man trenger ikke ta ut all effekten selvsagt.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by joo View Post
          Det går mest i Kinatjafs her på forumet dessverre. Billig er viktigst, deretter er det prisen som teller, og til slutt skal man slippe MVA ...
          Dette må være noe av det mest fornuftige som er skrevet her inne. Og jeg støtter deg fullt ut på de påstandene.
          Kvalitet koster, så enkelt er det..
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #6
            Ja, du er jo en av de få som satser på gode gadgets Jim Har noen Actroer etc og føler ikke særlig for disse magnetkastende lavyterne. Der er forskjeller, og skal alle bare ha røkkel er der ingen framgang.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Lærte tidlig at lavprisutstyr er slett ikke det billigste. Begynte i RC med ASP motorer og Sanwas billigste 4-kanal radioer (som hadde verdens verste Rx'er). Det ble dyrt i alle henseende, for det utstyret var ubrukelig, slik at det kostet mye både i penger, tid og ergelser. Og han som anbefalte ASP-motorene, Brian Winch, ble raskt omdøpt til Brian Wank (staves 'winch', men uttales 'wank'), et navn han fortsatt har blandt mange nede i Australia.
              Never again!

              Comment


              • #8
                mener oddgeir leikvold på gol selger mvvs elektromotorer,har en mvvs26 å en 58irs riktignok bensin men er veldig fornøyd, dem har aldrig stoppet for meg. blir det el fly så blir det mvvs.
                Terje syvertsen
                www.ModumModellSportklubb.com
                3dhs edge mintor 38
                C-arf edge dle 111 v3.
                C-ARF extra 330l da 100.

                Comment

                Working...
                X