Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan fjerne c-clips på en effektiv måte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan fjerne c-clips på en effektiv måte?

    Jeg åpnet og reparerte en AXI-motor i dag. Det gikk greit å demontere bortsett fra å løsne c-clips'et. Brukte et tynt skrujern til jobben, men da blir fort klipset bøyd og vanskelig å få på plass igjen.

    Hva bruker dere til jobben? Jeg har prøvd å lete etter en tang uten å finne noe. Sikkert fordi jeg ikke har et godt norsk navn på den...
    Trond Nilsen

  • #2
    Vet biltema hadde ett sett med e-clips og passende verktøy, men jeg fant det ikke på hjemmesiden deres i farten
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

    Comment


    • #3
      Tengene heter som oftest Seger-ringtang, minuset er at de jeg har kjøpt er for store
      -63.
      Graupner MC
      JR
      Multiplex
      Turnigy.
      Fly, alt for mange.

      Comment


      • #4
        Å når du endelig finner en tang som passer (liten nok) så koster den så mye at det faktisk er et bedre alternativ å ødelegge den originale C-klipsen som sitter på, for så å bytte den med en ny (som du kan kjøpe i bøtter å spann for prisen av tanga)
        Last edited by Quadrocopter; 28-06-10, 22:51.

        Comment


        • #5
          Gi meg gjerne en link til hvor du kjøper c-klips i bøtter og spann
          Trond Nilsen

          Comment


          • #6
            Her: Circlips

            Comment


            • #7
              et lite søk etter e-clip tools ga f.eks denne
              http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...1p?&I=DTXR1107
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment


              • #8
                Takker for svar. Ser det heter E-clip og ikke C-Clip, og det hjelper en del når man søker etter dette på nettet.
                Skal gjøre et søk etter disse klipsene her i landet senere i dag, men hvis noen har en favorittbutikk hvor disse kjøpes, sleng dem gjerne ut.
                Trond Nilsen

                Comment


                • #9
                  Biltema har som nevnt tidligere stort fint sett med ymse E-clips.
                  Har kjøpt sånn selv, og de funker finfint de.

                  Det følger med såpass mange billige clips, at tar jeg ett av, så hiver
                  jeg det og putter på et nytt...

                  Sparer utgifter til evt. tang, og samtidig veit jeg at clipset er 100%.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    404 - biltema.se

                    Comment

                    Working...
                    X