Har en cmp focke wulf vs 180cm som jeg har tenkt å elektrifisere. har en slik motor Turnigy 63-64-A 280Kv tenkte å bruke 10s batteri. har en 16x10 3blads propell som jeg tenkte å bruke. monteret alt på flyet men synes ikke det var så mye futt i den. målte turtallet og det var ca 8000rpm. sjekket da med denne thrust kalkulatoren http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/index.htm og skal da ha en thrust på over 7kg Har ikke ampere meteret mitt tilgjengelig nå, så får ikke målt hvor mye effekt jeg har. Planen er å teste den i morgen men er redd for å ha for lite motor, da jeg med erfaring vet det ikke er ønskelig på ett slik fly Noen som har en idè om dette vil fly eller ikke
Announcement
Collapse
No announcement yet.
elektrifisering av en cmp focke wulf. trenger litt tips :)
Collapse
X
-
8000 rpm på en trebladers 16x10 bør være mer enn nok til å fly en 180 cm warbird, men jeg syns det er en tung motor (og sannsynligvis tungt batteri) for flyet. Hvor mye veier flyet?
Jeg har flydd både Spitfire og P-40 i samme størrelse på langt mindre effekt, men med lettere ustyr (Axi 4130 og 8S 4000 mAh).
-
vet ikke hvor mye det veier. men hvis jeg legger batteriene forran firewall så ballanserer det akuratt uten bly.
batteriene er 2 sånne 404 Not Found
Comment
-
ok da satser jeg på og teste den i morgen har flydd denne med flere forskjellige bensinmotorer før og vet at den flyr veldig bra så går nok bra. skal prøve å få filmet det
Comment
-
Da er den testet. og ja var mer en nokk effekt. men kjekt å ha litt å gå på og da
Ser ut til at jeg er i dyp konsentrasjon med å programere radioen på det bildet hehe. noen videosnutter også. men hadde bare ett kompaktkamera å filme med i dag så ble ikke så bra kvalitet ser at den flyr i hvertfall Den var litt baktung samtidig som jeg hadde litt for stort høyderor utslag. derfor litt hårete takeoff hehe. Blir en restureringsjobb på denne nå. venter på ny cocpit i posten. så skal covling monteres. og luft understell. kanskje noen nye lakkstrøk.
Comment
Comment