Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til oppsett av to motorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til oppsett av to motorer

    Heisann,
    Jeg sliter med å få motorene til å gå! - er ikke sikker på hvordan jeg skal koble det opp, hvilke ledninger som skal hvor osv..

    Hva jeg skal koble sammen:
    2 Batterier 4 celler
    2 EDF motorer 2800kv
    2 ESC er 45A
    1 futaba R617FS mottaker
    1 UBEC 5A

    Jeg klarer å få motorene til å gå dersom jeg kobler inn servotesteren, men ikke når jeg kobler det inn på mottakeren !?!

    Og det fungerer fint med motorene jeg har fra før av:
    2 batterier 3 celler
    2 motorer 1000kv
    2 ESC 15A
    1 futaba R617FS mottaker
    1 UBEC 5A
    - Jeg klarer iallfall ikke å forstå hva som er galt her
    Click image for larger version

Name:	Motoroppsett.jpg
Views:	1
Size:	22.0 KB
ID:	627470....

    Takker for alle innspill og teorier!!!

  • #2
    Du må koble UBEC direkte til ene batteriet. Mottakeren må ha signal OG jord fra begge ESCene.
    Mvh
    Gunnar Børseth

    I might not be very good, but I'm fun to watch.

    Comment


    • #3
      Hmm, da må jeg lodde litt

      - skal det se slik ut da?? - kutter den ene røde ledningen... eller er det unødvendig?
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Nei det er ikke riktig - du skal IKKE bruke noen av de røde (+) kablen (som går til Rx'en) fra noen av ESC'ene - disse kuttes eller fjærnes ut av servopluggen
        Last edited by Quadrocopter; 05-10-10, 16:01.

        Comment


        • #5
          siden du bruker en ubec tror jeg du må kutte pluss ledningen på esc.til rx. Kan bare dra den ut av pluggen og tape den, så den ikke blir ødelagt
          Ojsann.Q var kjappere enn meg.......... hehe

          Comment


          • #6
            Bedre med 2 svar en ingen

            Comment


            • #7
              godt at det var like svar da..så han ikke blir helt tummelusk av alle koblingene

              Comment


              • #8
                Supert med raske svar altså!!

                Ny feil følger?? - burde være godkjent denne gangen?!
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  det der ser greit ut ja............må skynde meg nå hehe

                  Comment


                  • #10
                    Supert, skal teste dette ut så fort jeg får tak i noe loddetinn...
                    -Dere har iallfall spart meg risikoen for å svi noe dyrt.... - bruker nok på denne hobbyen som det er... (brukte mer penger på rc enn mat i september :S)

                    Takk så mye

                    Comment


                    • #11
                      Når du driver på med RC så trenger du ikke mye mat og budsjettet til helge festen stuper - ulempen er at budsjettet til RC øker mer enn det andre stuper

                      Comment


                      • #12
                        Må virkelig beklage, dette fungerer ikke... jeg får de 4 første "bippsa" fra motor/esc men ikke noen lysere etterpå!! - håper noen har noen teorier om hva det kan være :s

                        Comment


                        • #13
                          Da er det bare å starte feilsøkningen.

                          Har du lys i mottaker?
                          Har du bundet opp mottaker/Sender
                          Har du koblet motorene til riktig utgang på mottakeren
                          Er Throttle stikka i bunn når du kobler til strømmen

                          Hvis ja på de over.
                          Koble til en ESC av gangen å se om du får liv i det da.

                          osv.............

                          Comment


                          • #14
                            Jeg hadde problem med en esc som virket når jeg brukte servotester, men ikke når den var koblet til mottakeren. Det vil si, ikke før jeg tydeligvis "armerte" den ved å gi full gass en stund, da kom den plutselig til live og har funket knirkefritt siden. Har vært borti noen andre esc'er med denne funksjonen, men det er bare nødvendig en gang. En annen ting som kan være verdt å prøve er å trimme ned throttlen, det har vært nødvendig på enkelte esc'er jeg har vært borti. Sier ikke at jeg har løsningen, men bedre å nevne det enn å la være.

                            Comment


                            • #15
                              Trimme ned throttle osv er "kjent" for oss som har slitt oss gjennom det å skjønne allehånde merker av ESCer.
                              En ting til (som du sikkert vet om) er at man gjerne må reversere throttlekanalen på Futaba for å få gassen rett veg. Enkle saker med elektro, men du verden så mange fallgruver der er
                              Noen ganger har man redusert ATV (maks servoutslag) og andre saker som man glatt har glemt når man sitter der og klør høl i hodebunnen kvelden før man skal ut og fly... Moro lell!
                              Last edited by joo; 09-10-10, 07:21.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X