Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion ZS 2205, bytte fra feste bak til feste foran på motoren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyperion ZS 2205, bytte fra feste bak til feste foran på motoren.

    Hei!

    Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre om en motor med festet bak, til en motor med festet foran.

    Motoren er en Hyperion ZS 2205.
    Hyperion ZS 2205 38-Turn 1430Kv

    Så for meg en plate festet på baksiden i det originale festet, og to rør som som går framover for feste i firewall. Dette er på en SebArt Challenger S depron sak. Så det er ikke mye plass inni flyet.

    grunnen til at jeg ønsker dette er for utseende. Blir litt finere med motoren montert inni enn utenpå. Dessuten vil det ikke se rart ut med spinner på.

    Alternativet vil naturligvis være å kjøpe en ny motor som har festene framme.

    Ørjan...
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

  • #2
    Snu den??
    Det er jo bare å flytte akslingen til motsatt side av motoren, så er du ferdig
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Fikk du ordnings på det, eller var forslaget mitt dårlig?
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Beklager litt treg tilbakemelding. Fikk skrudd av motoren før jeg dro på jobb.

        Det viser seg da at akslingen på baksiden er 1 cm lang. Så den skulle fungere helt fint til å montere en propell på. Trenger ikke gjøre noe som helst. Kun snu den og montere den på innsiden. Vet ikke hva jeg tenkte på da jeg monterte den i første omgang. Hadde det nok litt travelt siden det var under en time igjen til innendørsflygingen startet.

        Så forslaget var gulle godt det, selv om løsningen var enda enklere. Takk...
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment

        Working...
        X