Announcement

Collapse
No announcement yet.

gearbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gearbox

    Har et seilfly på hånden, men trenger en motor til det. Det er såpass smalt i snuten at jeg mest sansynlig må ha en inrunner med gearbox. Trenger vel en 600-700 w. Har kikket rundt på en del av de kjente merkene, Kontronik Hacker osv. Disse er jo usannsynlig dyre. Noen som vet om det kan skaffes gearboxer til feks inrunnere fra HC???

  • #2
    Hyperion har en serie med outrunnere for seilfly som har en front tilpasset trange snuter, du får de bla hos Elefun.

    Comment


    • #3
      Originally posted by grønnskolling View Post
      Har kikket rundt på en del av de kjente merkene, Kontronik Hacker osv. Disse er jo usannsynlig dyre.
      Feil... Disse er ikke dyre, når man ser på kvaliteten og hvor lite problemer det er med de. Billig HC greier er som regel rask...
      Sjekk også ut Neu sine motorer, ellers har Plettenberg og fine saker... Dukker stadig opp ting på Rcmarked..

      Hvilket fly er det snakk om?
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #4
        Flyet er en FKV Graphite 2.

        Har sett på hyperion sine seilfly motorer, det er mulig de ikke er smale nok i selve hoveddelen. Vet at HAcker B40 og Kontronik 410 m gear passer. Følger litt med rundt div plasser for å se om det dukker opp noe. dette er jo bra saker, men prisen er jo helt hinsides spør du meg.
        Når det gjelder HC så har jeg kjøpt en del drfra og aldri hatt neon særlige problemer, mulig jeg har vær heldig.......

        Comment


        • #5
          På en slik dyr model er jeg ikke i tvil om at du bør ha en skikkelig motor...
          Hinsides dyrt? En kontronik motor koster ikke mer enn rundt 1500,- og det syns ikke jeg er avskrekkende... Er vel det samme som folk bruker en helg på byen...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #6
            Du kan jo sjekke www.himodel.com, de har Feigao innrunnere og såkalte planetary girbokser til dem, kan hende du kan bruke de.

            Comment


            • #7
              Takker for tips. Skal følge litt med rundt før jeg bestemmer meg. Sikker mange andre merker også. Hvor er det evt billigst å handles Hacker og Kontronic??

              Comment


              • #8
                Har du sett på www.fvk.de hva slags oppsett de anbefaler?
                http://www.fvk.de/Englisch/Graphite%202.html
                http://www.fvk.de/Englisch/Motorentabelle.html
                Kontronik handles hos Thorbjørn Rc-seilfly.no - Modellflysport
                Ellers har du Höllein Lautertal - RC Modellflug, Onlineshop, Flugmodell som har det meste...
                Last edited by jijohans; 24-11-10, 23:21.
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #9
                  Da endte jeg opp med en pent brukt Hacker B40

                  Comment


                  • #10
                    Bra valg!

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg fått motoren Kjøpt brukt fra USA, HAcker B40 m gear + Jeti 70A ESC, pris litt under 1000 lappen En løper jo selvfølgelig en risk på å handle brukt, men jeg var heldig. Ingen slark eller ulyder og rett aksling.

                      Comment


                      • #12
                        Da er det bare å få montert den - ut å fly + mange bilder av hele prosessen her på MFN

                        Comment


                        • #13
                          Tror du blir fornøyd!
                          Kanskje rense og smøre gearboxen først?
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment

                          Working...
                          X