Unconfigured Ad

Collapse

KD 36-12XL - Turnigy Plush 60... korr masse kan eg ta ut av denne motoren?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aviator
    • Mar 2005
    • 601

    #1

    KD 36-12XL - Turnigy Plush 60... korr masse kan eg ta ut av denne motoren?

    Har følgende oppsett i en Sebach 30
    Motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD 36-12XL Brushless Outrunner 770Kv EQ: 2826/12
    Regulator: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

    Har kjørt denne på 4 cellers med 14 x 7 propell og det fungerer bra.
    Prøvde i dag me 15 x 8 propell og 3 cellers, d drog nesten like bra som over.

    Lurte på korr masse eg kan ta ut av denne motoren? skal prøve å måle strøm trekket i morra me tanga. Har litt lyst å prøve 15 x 8 på 4 cellern og. men eg e litt red å svi.

    Noen som har samme motoren?
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

    #2
    Har ikke denne motoren, og har heller aldri prøvd KD, og er ikke trygg på saker fra HC
    Men ut fra vekta hadde jeg forventet at motoren burde tåle 40A på 4S, men det er jo langt over speccen. Hadde det vært et tysk produkt hadde jeg siktet på å ikke putte mer enn 600Watt inn, og regnet med god margin... HC sier 400W...
    Vær forsiktig med å kjøre lange statiske run, bare bursts for å sjekke amperene.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    • Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

      #3
      En som sier at han har testet motoren oppgir følgende resultater:
      prop 13x6, 3S-3000mAh, 7300U/min, 39A, 10,7V, 414W
      prop 13x6, 4S-4000mAh, 9020U/min, 58A, 14,3V, 814W
      prop 14x7, 3S-3000mAh, 6800U/min, 40A, 10V, 400W
      prop 14x7, 4S-4000mAh, 8080U/min, 63A, 13,3V, 822W

      Motor produsenten spesifiserer følgende:
      Operating Current: (3Cell=25A)(4Cell=18A)(5Cell=14A)
      Peak Current: (3Cell=37A)(4Cell=28A)(5Cell=22A)
      Dessverre oppgir de ikke maks RPM.

      Ut i fra dette hadde jeg IKKE valgt en 15x8 propell - verken ved 4 eller 3 celler.
      Last edited by Quadrocopter; 01-05-11, 08:46.

      Comment

      • Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

        #4
        Fant noe mer info fra produsenten
        Code:
        KEDA Brushless Outrunner Motor Specification     
          
        Manufacturer   Motor        Kv     Weight   Input   Resistance   No Load   Max Eff     Max Load     Cells   Overall Dia   Length   Shaft Dia   Notes:       
                                    RPM/V  Grams    Watts   Ohms         Amps      Amps        Amps         Lipo    (mm)          (mm)     (mm)       
        KEDA           KDA36-12XL   770    190      610     0.05 Ω       2.2A      18A (4cell) 28A (4cell)  3~5S    37.4          48       5           Axi 2826/12  11x7 to 13x8
        Last edited by Quadrocopter; 01-05-11, 09:22.

        Comment

        • Aviator
          • Mar 2005
          • 601

          #5
          Dagens tall:
          3 celler 38 A 11,4 V
          4 celler 58 A 14,8 V

          Kan eg kjøre trygt på 4 celler og denne propellen?
          Svein Roe
          ----------------
          Skymaster F-15 - Nexus Mk II
          Boomerang Sprint - Simjet 2250
          Starfire II P-60
          C-arf Extra 2,3 - DA 50
          EF Extra 91" - DA 60
          EF Edge 48"
          Ventus 4m
          Mini Nyx

          Comment

          • joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

            #6
            Høres litt i overkant ut. Sannsynligvis har du svært dårlig effektivitet og lager mye varme i motoren...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            • Aviator
              • Mar 2005
              • 601

              #7
              Eg flaug han ikkje... Men eg kjente på motoren etter at eg prøvde 4 cellers pakkken, kjente ikkje nokka varme. Men no gikk ikkje motoren så lenge.
              Skal se om eg får flydd den litt i morra
              Svein Roe
              ----------------
              Skymaster F-15 - Nexus Mk II
              Boomerang Sprint - Simjet 2250
              Starfire II P-60
              C-arf Extra 2,3 - DA 50
              EF Extra 91" - DA 60
              EF Edge 48"
              Ventus 4m
              Mini Nyx

              Comment

              • joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

                #8
                Du får si fra om det gikk bra med 58A.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                • Aviator
                  • Mar 2005
                  • 601

                  #9
                  Originally posted by joo
                  Du får si fra om det gikk bra med 58A.


                  Trur du d går opp i røyk...?
                  Svein Roe
                  ----------------
                  Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                  Boomerang Sprint - Simjet 2250
                  Starfire II P-60
                  C-arf Extra 2,3 - DA 50
                  EF Extra 91" - DA 60
                  EF Edge 48"
                  Ventus 4m
                  Mini Nyx

                  Comment

                  • joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

                    #10
                    Vel. Hadde forventet at en god motor på 200 gram skulle tåle det, men så er det speccen på sida til HC som sier at det er for mye. Da havner man i en rar situasjon.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    • Aviator
                      • Mar 2005
                      • 601

                      #11
                      Etter 2 turer i dag på 3 celler begynte motoren å lage rare lyda...
                      D va etter att eg hadde landa, skulle taxe bort å skifte batteri. Propellen var stoppet helt, så når eg throttla på begynte den å murre...motoren altså.
                      Hadde seg noen rykk feilveien. Snurra på den å d snurra heilt fint uten noe som helst skrap eller skurr.
                      Motoren va heilt kald... eg har ikkje prøvd me 4 cellers anna enn når eg målte den ett kort øyeblikk på bakken.
                      KAn eg ha flydd me feil timing på regulatoren?

                      Trur eg må åpne opp å se... eller har noen andre tips?
                      Svein Roe
                      ----------------
                      Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                      Boomerang Sprint - Simjet 2250
                      Starfire II P-60
                      C-arf Extra 2,3 - DA 50
                      EF Extra 91" - DA 60
                      EF Edge 48"
                      Ventus 4m
                      Mini Nyx

                      Comment

                      • bth
                        • Dec 2003
                        • 1638

                        #12
                        Mulig det har oppstått brudd i noen ledninger. Prøv å måle motstanden i motoren med et multimeter.
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment

                        • joo
                          MFN Skribent
                          • Nov 2002
                          • 6936

                          #13
                          Ser noen har opplevd brudd i en motorledning, fra fabrikk. Hvis den bare slår fram og tilbake og ikke vil spinne opp er det nok som bth sier, et brudd.
                          Med så mange poler som jeg tror den motoren har bør den takle det meste av timinger uten å ta skade av det.
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment

                          • farmann
                            • Mar 2010
                            • 918

                            #14
                            Enig, sjekk ledningene mellom motor og ESC og loddingene i kontaktene(ta av krympestrømpene for å komme til hvis du er usikker)

                            Comment

                            • Aviator
                              • Mar 2005
                              • 601

                              #15
                              Har målt motoren i dag å d e brudd på eine viklingen.
                              så da e d bare å bestille ny motor....

                              Hvem har billigst hacker motor? tenker å bestille en A30-10XL
                              Svein Roe
                              ----------------
                              Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                              Boomerang Sprint - Simjet 2250
                              Starfire II P-60
                              C-arf Extra 2,3 - DA 50
                              EF Extra 91" - DA 60
                              EF Edge 48"
                              Ventus 4m
                              Mini Nyx

                              Comment

                              Working...