Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viktig å kunne måle strømtrekk !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Viktig å kunne måle strømtrekk !

    Mofifiserte min gamle WingDragon Sporter til børsteløst oppsett her om dagen
    og fikk litt av en overraskelse .
    Det stod en 400 bøstemotor i flyvemaskinen fra før, den ble erstattet av en
    Hyperion HP-P1913-06M-20 motor
    Hyperion P1913 6-turn 3.0mm 8-Magnet - elefun.no - Radiostyrt hobby
    med en Waypoint Speed Controller 25A, 4S With 2A BEC
    Waypoint Speed Controller 25A, 4S With 2A BEC - elefun.no - Radiostyrt hobby
    med en 3S Lipo pakke og APC 6x4 E propell.
    Fyrte opp og både motor og ESC ble kjempevarme, faktisk glohete.
    I helikoptrene mine har jeg Eagle Tree loggere så jeg "lånte" en til flyet
    og det viste seg at på halvt gasspådrag dro det 40A !! Gjorde om throttlekurven
    så jeg kom ned på 25A på maks gass.
    Hadde jeg ikke sjekka dette skikkelig hadde utstyret ikke vart første turen engang.
    Så obs obs sjekk strømtrekket på modellene deres!
    Last edited by telecaster; 02-05-11, 13:34. Reason: typo




  • #2
    Nå står det i linken du oppgir at det anbefales 4'75 propell på 3 celler, så da har du årsaken der. Prøv med 2 celler isteden, tror du skal få nok futt da og. Selv satte jeg inne en innrunner som dro omtrent 25A (270W) med 6x4 propell. Skal si det ble liv i Sportseren da, tok av fra høyt gress med knøttsmå hjul, loopet og rollet som bare det og fløy ifra edf Hawken til kompisen min.

    Comment


    • #3
      det stemmer nok det, men jeg har en del 3S LiPoer liggende så jeg tenkte at de kunne benyttes........
      Elefun anbefalte også det, men de har neppe testet



      Comment


      • #4
        Har brent meg(egenlig ECS,motor,batterier-he-he) på det ikke være nøye med oppsett av EL-motor.
        Ha et ampermeter(vi bruker klo-typen) tilgjenelig. Det å øke propdiameter med 1" kan få dramatiske utslag, og du får istedet et "one-time-smoke-onboard"

        Comment

        Working...
        X