Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led strips - trekke strøm fra ESC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Led strips - trekke strøm fra ESC?

    Det blir mye kabler og styr når jeg skal trekke ledninger til LED dioder på 4 armer på ett quadcopter. Kan jeg ta strøm fra ledningene fra motorene istedet? Altså mellom motor og ESC? Bryr meg ikke om spenningen varierer etc.. det blir bare en bonus med blinkende lys,
    Last edited by kristiaj; 14-05-11, 00:32.

  • #2
    Av alle plasser å koble til en LED lisse så er dette den siste plassen jeg hadde koblet til noe - en quad er totalt ustabil, mister du en motor eller at den går ujevnt så flikker quaden med en gang med katastrofe som resultat.

    Hadde du koblet lissa til 2 av fasene på ESCen så ville LED ikke ha blinket men variert i lysstyrke alt etter hvor mye pådrag du har på throttle (dette vil ikke være lineært siden BL-ESC ikke bruker ren PPM men et 3 nivå PPM puls med "float" nivå i midten..)
    Du vil ikke ha full lysstyrke - kanskje ikke mer enn 40-50% av maks - siden du ikke flyr med maks throttle og at pulsen ikke kommer opp i 100% duty cycle og at du tar ut signalet mellom 2 av fasene som alltid vil overlappe hverandre litt p.g.a. at man operer med et float nivå

    Men som sagt så vil jeg ikke anbefale dette p.g.a. at fase utgangene på ESCen er meget nøye tilpasset den induktive/resitive belastingen fra motoren og kommer det inn et forstyrrende element fra en LED lisse på en av fasene så kan dette skjære seg totalt.
    Videre vil det være spennings peak'er som er langt over batterispenningen og disse kan bli så høye at alle LEDene ødelegges....


    O.T.:
    Hvis du vil lese mer om hvordan BL-ESC virker og hvordan du kan bygge en så kan jeg anbefale Microchip sin appnote AN857
    Last edited by Quadrocopter; 14-05-11, 02:09.

    Comment

    Working...
    X