Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thrust20 motor med forskjellige ESC uten å få det til å fungere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thrust20 motor med forskjellige ESC uten å få det til å fungere

    Heisann!
    er det noen som med suksess har prøvd trust motor med anna esc enn quantum30?
    jeg hadde litt regulatorer så jeg bestillte ikke mer
    no viser det seg att jeg ikke f¨r motoren til med noen esc, uten om en hobbywing, men den kutter BEC ved for hardt press.
    må jeg kanskje bite idet sure eple og bestille quantum30?

  • #2
    Jeg har vært gjennom samme mølla og jeg endte opp med quantum på min turist 20 motor .
    Så det er bare til og handle
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #3
      typisk, takk for hjelpa

      Comment


      • #4
        Har du sjekket at ESC er innenfor antall celler du bruker , og ikke for stor propell ? Jeg testet akkurat en HK-70 A med 3 cellers Li-Fe på en Turnigy 1250 kv motor , og den mistet timing på ca 1/2 gass. Hjalp ikke å endre timing eller propell. Satte på 3 cellers Li-Po. og den virket helt ok. Så litt nøyere på den, og den var oppgitt til 4-7 celler.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #5
          neida, godt forslag, men er ikke det som er saken, er bare 3s batteri, og alle reg er fra 2-4 noen 2-6.
          prøvd 4 forskjellige. blir nok ¨å handle quantum desverre

          Comment


          • #6
            Hei,
            bruker en flighttec esc med stor sukksess på en Thrust motor, i PA Katana MD. Aldri hatt noen problemer med dette. Har du testa noen av de bedre regulatorene da? som f.eks kontronik (koby eller Jazz) eller schulze på denne motoren?
            Leif Bjørgo
            Cirrus-RCFK

            Comment


            • #7
              Originally posted by kapia View Post
              er det noen som med suksess har prøvd trust motor med anna esc enn quantum30?
              Hva er det som er så spesiellt med den motoren, da? Trodde det meste gikk om hverandre?

              Hva skjer (eller ikke skjer)?
              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

              Comment


              • #8
                hei, jeg vet ikke hva som er spessielt, jeg har noen waypoint reg, dei bare hakker og bryter opp, esv går i restart.
                har prøvd arrowind sin, den også bare spinner den opp, men går over i hakking etter halv gass, og resetter seg.
                hobbyking sin spinner opp motoren, er jeg for brå fra null til full så resetter den seg (den er muligens lit i minste laget A messigt)
                men om jeg starter opp mykt osv så går det fint, eneste problemet med den esc er att bec resetta seg en gang i i en hard øvelse, men det gikk fint, fant ut jeg ikke skal leke mer med sjebnene, og få fatt i noe som virker.
                kan dette skyldes motor da? jeg er usikker på dei esc som jeg har testet med siden jeg ikke helt vet standen på dem

                Comment

                Working...
                X