Unconfigured Ad

Collapse

Magneter til outrunner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Razzle
    • Jan 2004
    • 266

Magneter til outrunner

Har en outrunner hvor en av magnetene løsnet og ble ødelagt. Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt nye magneter?
    Dimensjon på magnetene : 3x6x20 mm og ser ut som de er forniklet. Det sitter 14 stk slike magneter i motoren.
    "Ankeret" eller den delen som står i ro har 12 stk spoler og en diameter på 36,5 mm.
    Hvis magneter kan skaffes, hvilken type lim må brukes fo å feste dem i huset.
    Dette er ting som jeg har så godt som null peiling på, så hvis noen kan hjelpe er jeg veldig takknemelig.
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by Razzle
    Har en outrunner hvor en av magnetene løsnet og ble ødelagt. Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt nye magneter?
    Dimensjon på magnetene : 3x6x20 mm og ser ut som de er forniklet. Det sitter 14 stk slike magneter i motoren.
    "Ankeret" eller den delen som står i ro har 12 stk spoler og en diameter på 36,5 mm.
    Dette er ting som jeg har så godt som null peiling på, så hvis noen kan hjelpe er jeg veldig takknemelig.
    Hvis dette ikke er en meget spesiell motor så hadde jeg lagt tanken med å reparere ligge og heller gått ut å lett etter en ny motor som passer flyet.
    Skal du bytte magneter så må du bytte alle + at du må finne magneter som er eksakt riktig størrelse og de må plasseres helt riktig eller så mister du ytelse (effektivitet), videre er neodym magneter ikke akkurat billig om dagen.

Må den repareres så prøv å finn en Kina motor som du plukker magnetene fra, men husk at magnetene er limt meget bra og kan nesten være umulig å løsne (ikke bruk varme for det ødelegger magnetismen i magnetene)
    Last edited by Quadrocopter; 13-09-11, 10:16.

Comment

• ronnynorge
      • Jan 2008
      • 1231

Reklamasjon ( Intern humor)
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

Comment

• Razzle
        • Jan 2004
        • 266

Originally posted by Quadrocopter
        Hvis dette ikke er en meget spesiell motor så hadde jeg lagt tanken med å reparere ligge og heller gått ut å lett etter en ny motor som passer flyet.
        Skal du bytte magneter så må du bytte alle + at du må finne magneter som er eksakt riktig størrelse og de må plasseres helt riktig eller så mister du ytelse (effektivitet), videre er neodym magneter ikke akkurat billig om dagen.

Må den repareres så prøv å finn en Kina motor som du plukker magnetene fra, men husk at magnetene er limt meget bra og kan nesten være umulig å løsne (ikke bruk varme for det ødelegger magnetismen i magnetene)
        Takk for vettugt svar Quad. er nok mest fornuftig. Men alikevel, er slike magneter å få tak i, å hva vil det si at de ikke er akkurat billig?

Comment

• Razzle
          • Jan 2004
          • 266

Originally posted by ronnynorge
          Reklamasjon ( Intern humor)
          Er en morsom type du Ronny.
          Har sagt det mange ganger før: Elektro er ikke noe for meg (egentlig noe ræl)

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Takk for vettugt svar Quad. er nok mest fornuftig. Men alikevel, er slike magneter å få tak i, å hva vil det si at de ikke er akkurat billig?
            Alt er relativt men jeg ser det i sammenheng med å kjøpe en ny motor

Prisen på enkelte råvarer har bare tatt av i det siste og ekte neodym er et av disse.

Du vil sikkert finne en eller annen borte i østen som leverer magneter til en grei pris men da blir det alltid en diskusjon om dette er ekte eller fake....

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

Men alikevel, er slike magneter å få tak i, å hva vil det si at de ikke er akkurat billig?
              supermagnete - Quader mittel - Die stärksten Magnete der Welt
              Har kjøpt en del herfra, men man skal ha mye flaks for å finne akkurat den størrelsen man er ute etter. Prisene skulle vel være ovekommelig for de fleste.
              Fred Larssen

Comment

Working...