Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fartsregulator svikter i 600E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fartsregulator svikter i 600E

    Jeg har en 600E som har gått ned for meg pga svikt i fartsregulatoren og regulatoren er ganske så ny. Det som skjer er at når jeg gir masse cyclic så mister den all kraft og det tar tid før den kommer tilbake, som regel for lang tid! Og når man da har max pitch og power når dette skjer, så er det lite moment igjen til autorotasjon og da går det jo gjerne ikke så bra. Men når jeg flyr mykt og fint så fungerer det som det skal. Jeg kan også stige rett opp med full gass uten at det skjer. Det er når jeg vrenger rundt at dette skjer.

    Jeg hører flere andre sier de ikke stoler på Align regulatorene og har byttet dem ut i noe bedre. Jeg må si jeg vurderer det samme siden det ikke ser ut som jeg får fikset dette. Forslag til gode regulatorer som er å stole på?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

  • #2
    Tror ikke Align ESC har vern som slår ut ved overbelastning (som CC og Kontronik har). Kan jo være det ikke er ESC, men BEC. At du får en brownout pga servoene trekker for mye et øyeblikk. Så er det kun motor som dauer et øyeblikk? Merker du at servoene fortsatt er med? Eventuelt for dårlige batterier kan og forårsake power kutt til motor avhengig av hvordan du har stilt inn disse parametrene i ESC.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Når du gir mye cyclic, får motoren mye motstand og vil kreve mer strøm, og hvis ikke batteriene er up-2-date, så sakker turtallet, og dermed også effekten av cyclicen.
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Det er ikke BEC på regulatoren, så det kan det ikke være, og ja servoene er med hele veien ned. Dette har skjedd meg inverted og da har jeg klart å få helien på rett kjøl, men ikke kreftene tilbake, slik at den gikk ned. Jeg nekter å tro at dette er normalt med denne regulator/motor/helikombinasjon. Jeg har en 450 også, og noe slikt har den aldri vist tendenser til selv om jeg har røsket og rivd som bare det.
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • #5
          Du er sikker på at du ikke får LVC ?
          Øystein T.

          EF Extra 300 70"
          Speedfire F5B
          Baudis Fosa F3B
          Ascot F3B
          Lynx Carbon
          EF Extra 300, 58" Electric
          T-Rex 700N

          www.artistic3d.net

          Comment


          • #6
            Originally posted by OTA View Post
            Du er sikker på at du ikke får LVC ?
            ?! Low Voltage noe?!
            Futaba T8FG-S
            Noen planker og noen visper

            Comment


            • #7
              Low voltage cutoff. Sikring som hinder tømming av lipo batteriene. Kutter strømmen til motoren når volten blir for lav.
              Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
              Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
              Futaba 12FG

              Comment


              • #8
                Originally posted by Speedfreak View Post
                Low voltage cutoff. Sikring som hinder tømming av lipo batteriene. Kutter strømmen til motoren når volten blir for lav.
                Hvis det er det, så er det noe galt, for jeg kan ikke fly normalt med den, slik jeg flyr 600N og 450.
                Futaba T8FG-S
                Noen planker og noen visper

                Comment


                • #9
                  Jeg har aldri prøvd Align regulatorer, men det finnes mange som har hatt mye problemer med dem. Hadde jeg vært deg ville jeg byttet ut denne til fordel for noe bedre. Jeg flyr selv med Kontronik som er veldig bra og har en bra governor og bra BEC. Eneste ulempen med Kontronik er prisen. Men det finnes andre som Castle Creation og Scorpion som også skal være bra. Den siste til Scorpion har fått en del skryt.
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ehaga View Post
                    Jeg har aldri prøvd Align regulatorer, men det finnes mange som har hatt mye problemer med dem. Hadde jeg vært deg ville jeg byttet ut denne til fordel for noe bedre. Jeg flyr selv med Kontronik som er veldig bra og har en bra governor og bra BEC. Eneste ulempen med Kontronik er prisen. Men det finnes andre som Castle Creation og Scorpion som også skal være bra. Den siste til Scorpion har fått en del skryt.
                    Takk for det. Hvilken Kontronik bruker du? Og vet du hvilke CC og Scorpion regulatorer det er verdt å se nærmere på?
                    Futaba T8FG-S
                    Noen planker og noen visper

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by troasb View Post
                      Hvis det er det, så er det noe galt, for jeg kan ikke fly normalt med den, slik jeg flyr 600N og 450.
                      Hvis du har et dårlig/slitent batteri(er) så har de ofte problemer med å holde spenningen under belastning, og Low Voltage Cutoff (LVC) på regulator har da en tendens til å slå inn (avhengig av innstilling etc).
                      Du må ihvertfall gå gjennom de vanlige parametre for potensielle feil før du kjøper ny regulator, men du har kanskje lyst på noe nytt uansett
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by OTA View Post
                        Hvis du har et dårlig/slitent batteri(er) så har de ofte problemer med å holde spenningen under belastning, og Low Voltage Cutoff (LVC) på regulator har da en tendens til å slå inn (avhengig av innstilling etc).
                        Du må ihvertfall gå gjennom de vanlige parametre for potensielle feil før du kjøper ny regulator, men du har kanskje lyst på noe nytt uansett
                        Batteriet som ble brukt er et rimelig nytt Align batteri, så det burde ikke være noe feil der. Men jeg driver og går igjennom mulige feil, men har ikke funnet noe foreløpig.
                        Futaba T8FG-S
                        Noen planker og noen visper

                        Comment


                        • #13
                          Kanskje en kald-lodding et sted som kan forårsake noe sånt også?
                          Honeybee CP 2

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by lacappuchino View Post
                            Kanskje en kald-lodding et sted som kan forårsake noe sånt også?
                            Det er en mulighet, går over alle loddinger, men jeg har gjort det før også.
                            Futaba T8FG-S
                            Noen planker og noen visper

                            Comment


                            • #15
                              Lykke til med å finne feilen hvertfall. Det er frustrerende å ikke finne ut hva som forårsaker det. Flygleden forsvinner totalt når man ikke vet når det skjer igjen.

                              Ingen servoer som sitter for hardt fast i ramma så huset har kommet i spenn?
                              Honeybee CP 2

                              Comment

                              Working...
                              X