Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-flite BEC 30Amp og E-flite Power10 outrunner - motor cut.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-flite BEC 30Amp og E-flite Power10 outrunner - motor cut.

    Hei,

    Jeg var en tur på Tryvann og ville lege med min Icon a5 på vannet, fik mig et par ture frem og tilbage innen jeg ville
    lave et løft fra vannet.

    Etter noen omgange skete der det at motoren slog ut med et "HYL", men jeg kunne få litt gang i motoren igen, men ikke ved full throttle.

    Etter et par forsøg å at få flyveren inn til meg igejn skete der det at motoren slett ikke ville reagere. Jeg kunne nu se min Icon drive rundt ute mitt i søen i mens jeg satsede på at vinden ville hjelpe mig.

    Efter lidt venting og ubehagelige tanker om at jeg skulle ut og svømme fikk vinden tak i flyveren og sendte den inn til mig.

    Demonterte BEC, Batteri og motor.

    Batteri, veldig varmt !
    BEC, liten hull i plastikken, lugtede fælt.
    Motor, ingen reasjon.

    Kommer hjem og montere en ny BEC, en på 20 AMP og ville teste her i dag om der var sket noet skade med motoren.
    Når jeg giver full throttle, stopper motoren med engang !

    Det er en hel ny motor som er kjøpt for under 3 uker siden.

    Noen der kan hjelpe mig her med hva der kan være sket..

    Motoren har kanske fået vann, men da jeg købte motoren inne i Smallsize sagde je gdet skulle være til en Icon og de sagde den passede til flyvere.. ergo må den også kunne tåle vansprut.

    Noen der kan give mig et prej i hvilken retning jeg skal enten med garanti, eller ha visakortet frem igen iegn..

    Niels
Working...
X