Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESC med connector

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESC med connector

    Hei! Jeg har aldri loddet noe før, men jeg trenger en ny ESC i 30A klassen, er det mulig og få kjøpt sånne uten og lodde? Noen norske butikker som selger det, eller selger hobbyking noen? Tusen takk for svar.

    Mvh Preben

  • #2
    tja, de færreste kommer ferdig desverre, få en kompis som kan lodde, til å hjelpe? er jo veeeeldig lett på de små

    Comment


    • #3
      Denne er ferdig loddet HobbyKing R/C Hobby Store : H-KING 35A Fixed Wing Brushless Speed Controller, men skal du klare deg i denne hobbyen så bør du lære deg å lodde, det er ikke så vanskelig.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Denne er ferdig loddet HobbyKing R/C Hobby Store : H-KING 35A Fixed Wing Brushless Speed Controller, men skal du klare deg i denne hobbyen så bør du lære deg å lodde, det er ikke så vanskelig.
        F.eks ved lodding av bullet type plugger som 4mm bullets eller EC3-5 plugger... lett som bare det (gjelder egentlig XT60 også)

        Comment


        • #5
          Takk for hjelpen! Jo kunne fått en til og lodde, men liker ikke plage folk hehe, men skal få kjøpt meg loddebolt med tiden.

          Comment


          • #6
            Small size selger eflight esc med ec3 connector og motor plugger ferdig, brukes som reserve del til diverse parkzone modeller, 30 amp og 3s oppsett..et eksempel


            Small Size Hobbyland AS
            Last edited by AudunJ; 18-08-12, 17:37.
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Preben View Post
              Takk for hjelpen! Jo kunne fått en til og lodde, men liker ikke plage folk hehe, men skal få kjøpt meg loddebolt med tiden.
              Lite tips til kjøp av loddebolt.
              Loddestasjon - VALUE TOOLS | Clas Ohlson

              OK den koster mye mere en en enkel loddebolt men den kan du justere temperatur.
              Med en vanlig billig loddebolt så kan du ikke det og det blir dårlig lodding p.g.a. feil
              temperatur på lodd og problemer der etter.

              Du trenger loddepasta for rengjøring (rengjøring særdeles viktig) og loddetinn.

              Har loddet en del plugger på ESC'er og jeg gidder ikke prøve engang med en vanlig loddebolt.

              Comment


              • #8
                har nevnte loddebolt, når du har en slik... gidder du aldri tulle med vanlig igjen.

                Comment


                • #9
                  Takk, skal skaffe meg en sånn en, og få hjelp til og lære

                  Comment


                  • #10
                    Den på Clasern er utgått ser det ut som, men dette er den samme: Loddestasjon - Biltema

                    Etter at jeg fikk meg den, og endel tips av Quadrocopter her på forumet, har lodding stort sett vært en lek.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Clasern har gått over til denne Cotech loddestasjon - CO/TECH | Clas Ohlson, så begge i hyllene i butikken i Moss når jeg var innom sist. Selv har jeg klart meg i fire år med en 30 og en 60 watts bolt, også fra Clas. Med 60 watts bolten får du loddet det meste av plugger og kontakter, så hvis en loddestasjon virker i overkant dyrt i første omgang så kan du fint komme igang med en vanlig bolt. Har du derimot råd til en stasjon så kjøp deg det med en gang.

                      Comment

                      Working...
                      X