Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål vedrørerende en smårar ESC ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål vedrørerende en smårar ESC ;)

    Hei. Opplever noe merkelig her for tiden med min lille vinge. Håper noen kanskje kan gi meg noen tips til løsning.

    Zagi Vinge fra Elefun
    20amp ESC fra Elefun
    1AMP/H batteri fra Hobbyking
    DX6i radio og mottager

    Denne vingen var helt fantastisk å fly helt fra starten av, helt til jeg hadde en liten ulykke. Alt så tilsynelatende ok ut, jeg testet vingen "tørr" på benk hjemme og alt var ok.
    Da jeg kom ut på flyplass neste dag opplevde jeg noe merkelig. Motoren bare "puttra" når jeg gav speed. Noen ganger mer enn andre ganger. Den gav litt etter etterhvert og gav relativt høy speed, men det begynte å lukte svidd.
    Kunne ikke se noe galt. Antok det var motoren som var litt fubar slik at jeg skaffet en replacement, og low and behold.. samme problem her også..
    Altså, ESC'en er fubar.. Kom hjem idag og testa den på benk, putra endel, skiftet til en annen ESC = alt fint, satt den gamle tilbake=putring, men plutselig "slapp" den og gav max speed (13,3A via måleren min, den andre gav 16A)

    Jeg blir lettere forvirret av dette her. Hvorfor oppfører ESC'en seg så ustabilt?
    Og hva er denne "putringa" ?

    Alle konstruktive og ikke konstruktive svar mottas med takk

    mvh TE

  • #2
    Re: Spørsmål vedrørerende en smårar ESC

    Brudd på en fase til motor?
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      Lukter det svidd er det vel bare å bytte den uansett hva feilen er.

      Comment


      • #4
        Med det, mener du at den ene kabelen fra ESC er dårlig? Vakkelfeil eller dårlig kontakt? Eller at selve ESC'en er røke?

        Comment


        • #5
          Problemet du beskriver høres ut som det som skjer når det er dårlig kontakt et eller annet sted mellom motor og esc, som oftest skjer vel dette i selve kontakten mellom dem. Men som jeg har sagt; hvorfor spekulere i det når du har opplevd at det lukter svidd? Da hadde jeg byttet esc'en tvert, spesielt siden du sier at motoren gikk fint med en annen esc.

          Comment

          Working...
          X