Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken ESC til DF oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken ESC til DF oppsett

    Driver å bygger en DF modell der jeg skal ha 2 stk. Mercury 90mm vifter med 6S oppsett. Dette oppsettet trekker snaut 100A og jeg er på jakt etter en passende regulator og anbefalinger rundt dette. Har hørt snakk om at det er lurt å bruke en "HighVoltage" regulator på et slikt oppsett, har dette noe å si? Hvilken regulator burde man velge, holder det med en billig Kina sak eller burde man investere litt mer?
    Lars Norberg

  • #2
    Re: Hvilken ESC til DF oppsett

    Jeti har akkurat sluppet en ny serie med esc som er pris gunstige og helt sikkert av god kvalitet

    Mvh
    Alf
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lars N View Post
      ... med 6S oppsett. Dette oppsettet trekker snaut 100A og jeg er på jakt etter en passende regulator og anbefalinger rundt dette. Har hørt snakk om at det er lurt å bruke en "HighVoltage" regulator på et slikt oppsett, har dette noe å si....
      HV på 6 seller - her er det en slegger eller fanboy som prøver å skru andre.
      Kjøp en vanlig ESC - billigere og større utvalg/mer å velge mellom og dermed større mulighet for å finne en som passer fly, miljø og lommebok.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        HV på 6 seller - her er det en slegger eller fanboy som prøver å skru andre.
        Kjøp en vanlig ESC - billigere og større utvalg/mer å velge mellom og dermed større mulighet for å finne en som passer fly, miljø og lommebok.
        Bare en kommentar jeg snappet opp på rcgroups angående HV regulator osv. Hva slags regulator ville dere anebfalt for et slikt oppsett? Gjerne HK mat for min del...
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Ser ut til at denne er ok dersom du ikke skal bruke over 6 celler: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

          Jeg så under rewiews til Hobbyking at den kunne trekke nærmere 130 Amp på 6 gode seller:

          "Excellent workmanship and engineering. Comes extremely well balanced. All one has to do is to apply some threadlock on the front motor cap and the back screw-on housing half and solder the bullets on the motor leads. No need to spend time and effort in balancing. It runs smooth as silk. The metallic resonance sound goes away at high throtle settings. My thrust stand test of this (1900kv 6s Version) on 6S brought somewhat unexpected results.... The amps were higher than expected. I first tried without an inlet lip to have a baseline with the manufacturer's spec. Used a 5000mah 6S 65-130C nano-tech with a 100amp DLUX ESC. Peak readings from the watt meter.... 22.16Vm 127.87Ap 2967.8Wp 3.1 Kg I believe that it is likely that the thrust measurement is understated on my stand. I had to make some quick mods to the stand to accomodate this long and wider than normal housing. It settles down to about 22.5V and 117Amps for 3Kg of thrust. Obviously, with less capable batteries the amps will go down to the 95amp spec. Thumbs up even at the relatively high price. I have uploaded a video of the test in the "VIDEOS" Tab. youtube.com/watch?v=WuIHitRn-kw "
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars N View Post
            Bare en kommentar jeg snappet opp på rcgroups angående HV regulator osv. Hva slags regulator ville dere anebfalt for et slikt oppsett? Gjerne HK mat for min del...
            Er det 100A på hver av viftene eller begge tilsammen...

            Skal du handle på budsjett så har Turnigy(HK) og HobbyWing greie ESC'er, men jeg synes 150A utgavene er litt store (fysisk)
            Ønsker du mer kvalitet så får du ta en tur opp til Thorbjørn&K eller se på Jeti eller Phoenix(ICE) etc.
            Last edited by Quadrocopter; 09-01-13, 21:26. Reason: dfgdfgdfgdf

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Er det 100A på hver av viftene eller begge tilsammen...

              Skal du handle på budsjett så har Turnigy(HK) og HobbyWing greie ESC'er, men jeg synes 150A utgavene er litt store (fysisk)
              Ønsker du mer kvalitet så får du ta en tur opp til Thorbjørn&K eller se på Jeti eller Phoenix(ICE) etc.
              De rekker ca 100A hver. Hva er forskjellen på en ESC til 100$ og en til 30$ foruten prisen og noen funksjoner? Vil man få effektforskjell på de to osv?
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lars N View Post
                De rekker ca 100A hver. Hva er forskjellen på en ESC til 100$ og en til 30$ foruten prisen og noen funksjoner? Vil man få effektforskjell på de to osv?
                Forskjellen er som regel at man velger komponenter (mosfet'er) som er av høyere kvalitet og spesifikasjons avviket mellom dem mer minimalt - dette medfører mindre varmetap og høyere virkningsgrad som igjen medfører at esc'ene kan bygges mindre samtidig som motoren får mer effekt.
                Videre er MCU'en ofte bedre og raskere og har en firmware som er mer avansert.

                Til standard oppsett så merker man ikke så stor forskjell men kommer man over på høy ytelse utstyr så merker man det godt.
                Last edited by Quadrocopter; 09-01-13, 22:22.

                Comment

                Working...
                X