Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til motor combo og propell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til motor combo og propell

    Hei og god påske til dere alle.
    jeg trenger litt hjelp for å finne en grei og billig motorcombo til sumpbåt prosjektet mitt, jeg har prøvd den på snø allerede med et 3s oppsett jeg hadde fra en vraket cessna. men synes dette ble litt i det svakeste laget.

    har sett litt på hobbyking, men er helt grønn på dette feltet å aner ikke hva som passer sammen.
    så hadde en av dere kunnet vært så grei å linket et greit oppsett til meg?=)
    det jeg trenger er: motor, esc, propell og motor mount

    vekten på doningen er 1750g men den kommer sikkert til å veie litt mere da den ikke er helt ferdig enda.
    så jeg trenger sikkert en motor med en del kraft i=)

    Click image for larger version

Name:	20130329_180652.jpg
Views:	1
Size:	72.3 KB
ID:	634238

  • #2
    Propellen står feil vei, det skal være en pusher og du må snu den (ikke motoren, kun propell) det vil gi betraktelig mer effekt!
    Last edited by Quadrocopter; 29-03-13, 18:05.

    Comment


    • #3
      ja men jeg har byttet på ledningene så den snurrer motsatt vei. går ikke det på det samme da?

      Comment


      • #4
        Originally posted by RoX View Post
        ja men jeg har byttet på ledningene så den snurrer motsatt vei. går ikke det på det samme da?
        Definitivt ikke - du MÅ snu propellen for å få noe effekt ut av den.
        Du slipper å kjøpe en ny spesial pusher propell, normalt går det bra bare med å snu på den du har
        Last edited by Quadrocopter; 29-03-13, 18:11.

        Comment


        • #5
          Det blir som å skjære brød med feil side av knivbladet - ikke særlig effektivt

          Comment


          • #6
            hmm kanskje det er håp for oppsettet jeg har da=) skal testes ut senere i kveld.

            Comment


            • #7
              ser nokk ut til at jeg trenger et nytt oppsett lell..
              motoren hakker bare nå.
              får jeg et greit oppsett til rundt 500?

              Comment


              • #8
                den var ikke helt god i utgangspunktet heller etter siste krasjet:P

                Comment


                • #9
                  Hvor stor propell har du plass til ? Antall tommer.
                  Jeg ser i en gammel Norwegian Modellers katalog der en tilsvarende med vekt 1,5 kg anbefales motorstørrelse 2,5-6,5 ccm.
                  Her er en som er utsolgt, men de dataene som er oppgitt på denne kan bruke for å finne en tilsvarende.

                  Her er en liste over noen de har inne som burde være ok: Priser ca 120,- kr.

                  NTM Prop Drive 35-42 Series 1000KV / 700W
                  Turnigy D3548/6 790KV Brushless Outrunner Motor (11 til 12 tommer propell)
                  NTM Prop Drive Series 42-38 750kv / 785w (13 til 14 tommer propell)

                  ESC:
                  Hobbyking SS Series 60-70A ESC (Må ha separat strømforskyning, ikke BEC) pris ca 100,-
                  HobbyKing Red Brick 70A ESC (Opto) (Må ha separat strømforskyning, ikke BEC) pris ca 100,-
                  HobbyKing Red Brick 60A ESC (Opto) (Må ha separat strømforskyning, ikke BEC) pris ca 100,-
                  HobbyKing 70A ESC 4A UBEC (Med BEC) pris ca 180,-
                  Birdie 60A Brushless ESC w/ 3A BEC (Med BEC) pris ca 120,-

                  BEC for strømforskyning til radio for ESC som ikke har BEC:
                  TURNIGY 3A UBEC w/ Noise Reduction (Pris ca 30,-)
                  Last edited by bth; 29-03-13, 19:45.
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • #10
                    Har ikke noe erfaring med å "pushe" noe bortover vann/land så jeg er usikker på hvor kraftig en slik kombo bør være - regner med det er noen her på MFN som vet mer om dette og du får sikkert flere tilbakemeldinger etter folk har kommet tilbake etter påskeferien.

                    En kombo til rundt 500.- bør være mulig å få til men da regner jeg med at du må østover å sjekke f.eks Hobbyking.

                    Edit:
                    Ser at bth er inne - da får du sikkert mer og riktig hjelp

                    Comment


                    • #11
                      SF E-Prop 9x6 / 229x152.5mm

                      denne propellen er det jeg bruker nå. er plass til litt større propell, 2-3 cm ca

                      Comment


                      • #12
                        jepp er hobbyking jeg ønsker linker fra=)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by RoX View Post
                          SF E-Prop 9x6 / 229x152.5mm

                          denne propellen er det jeg bruker nå. er plass til litt større propell, 2-3 cm ca
                          Ser det var kommet noen innlegg mens jeg var inne på denne siden og Hobbyking. Kanskje du har mulighet til å forhøye motorfestet så du kan ta en større propell. Ellers skal jeg se om jeg finner en motor på rundt 700 watt og større kv. 1200-1500 ville nok passet til 9 eller 10 tommer propell.

                          Muligens noe her, men da kreves 70 Amp ESC:
                          Denne tror jeg er perfekt Trekker ca 1800 gram med 10x5 propell og 3 celler. Pris ca 120,-

                          Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                          Last edited by bth; 29-03-13, 20:02.
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #14
                            ja det er fullt mulig å få plassert den høyere opp, ser hobbyking har noen motor mounter som bygger oppover. men hvilken som passer til motoren aner jeg ikke:P

                            Comment


                            • #15
                              er hobbyking nede? får ikke opp siden jeg:/

                              Comment

                              Working...
                              X